دو افسر نيروي هوايي آمريکا که اجازه شليک موشک هاي هسته اي اين کشور را داشته اند به استفاده غيرقانوني احتمالي از مواد مخدر متهم شده اند و تحقيقات از آنها آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري اي بي سي نيوز ؛ اين يک رسوايي جديد براي مرکز فرماندهي هسته اي آمريکا محسوب مي شود. 

مسئله تکان دهنده در باره اتهام اين دو افسر اين است که اين نخستين بار نيست که اتهام کژرفتاري در زرادخانه هاي هسته اي آمريکا مطرح شده است. اين کژرفتاري اين بار در يک  تاسيسات نيروي هوايي مشاهده شده است که اين دو افسر قرار بوده ايمني آن و امنيت سلاح هاي هسته اي موجود در آن را تامين کنند. 

در اين مرکز دو نفر از افسران مسئول شليک موشک هاي هسته اي که مسئوليت موشک هاي هسته اي بين قاره اي بالستيک آمريکا را بر عهده داشته اند متهم هستند که مواد مخدر با خود حمل مي کرده اند. آنها فعلا از مسئوليت هاي خود برکنار شده اند و تحقيقات از آنها آغاز شده است. 

اين خبر جنجالي درست همان روزي منتشر شد که چاک هيگل وزير دفاع آمريکا از يک مرکز تاسيسات موشک هاي هسته اي در وايومينگ ديدن مي کرد.  وي گفت در اين بازديد خطاب به پرسنل اين مرکز گفت :«در کاري که شما هر روزه به آن مشغوليد جاي هيچ گونه خطايي نيست.» 

اما متهم شدن اين دو افسر به داشتن مواد مخدر فقط يک مورد از يک رشته رسوايي ها درباره مردان و زنان مسئول زرادخانه هسته اي آمريکاست. اکتبر گذشته دو فرمانده ارشد مسئول سلاح هاي هسته اي آمريکا از مقام خود برکنار شدند. تحقيقات نشان داد يکي از آنها در يک قمارخانه در آيووا با ژتون هاي جعلي سرگرم قماربازي بوده است و نفر ديگر در سفر به مسکو آنقدر مشروب خورده بود که حتي نمي توانست سر پا بايستد.

در سال 2007 نيز چهار فرمانده ارشد نيروي هوايي آمريکا از مقام خود برکنار شدند. علت برکناري اين چهار نفر اين بود که تحقيقات گسترده نشان داد شش کلاهک هسته اي به يک بمب افکن بي52 که از داکوتاي شمالي به لوئيزيانا پرواز مي کرد نصب شده بود و تا 36 ساعت کسي متوجه آنها نشده بود. 

البته نيروي هوايي آمريکا در واکنش به ماجراي متهم شدن اين دو افسر به داشتن مواد مخدر تاکيد کرده است هيچ خطري زرادخانه هسته اي آمريکا را تهديد نمي کرده است.


انهای پیام / 
برچسب ها: اتهام ، حمل ، آمریکا ، افسر ، موشک ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار