پيشروي ارتش سوريه به سوي مقرهاي افراد مسلح در محله قابون در دمشق پايتخت سوريه ، چشمگير است و در شهر حمص نيز بيش از 50 فرد مسلح در حمله کمين نيروهاي ارتش کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ سومر حاتم خبرنگار شبکه سوريه در دمشق در گزارشي گفت : چند ساعت شليک گلوله و درگيري براي دفع حمله افراد مسلحي که از محله القصور در حمص آمده بودند و براي نفوذ به محله خالديه مي کوشيدند کافي بود .

سومر حاتم با اشاره به اجساد افراد مسلح گفت :کمين نيروهاي ارتش سوريه باعث شد که طرح افراد مسلح پيش از آغاز  اجراي آن شکست بخورد و تصاوير نيز گوياي حجم خسارات وارده به آنهاست. يکي از نيروهاي سوري گفت:« ما براي مقابله با اين افراد مسلح کاملا آمادگي داشتيم. پس از آنکه آنها از تونل ها خارج شدند اوضاع را به کنترل خود گرفتيم و آنان را زير نظر داشتيم و چند ساعت تعقيب کرديم و توانستيم همه افراد مسلحي را که در اين حمله شرکت کرده بودند تارومار کنيم.»

چند هفته پيش پايگاه هاي اينترنتي وابسته به مخالفان تصاويري از جنگجويان را منتشر کردند که قول دادند محاصره محله هاي قديمي حمص را بشکنند اما همين پايگاه ها خبر کشته شدن همه آنان را اعلام کردند.

المنار سپس بخش هايي از گفتگوي يکي از شبکه هاي طرفدار گروه هاي مسلح را با يکي از اعضاي اين گروه ها پخش کرد که خبر کشته شدن دهها فرد مسلح را در حمص در کمين نيروهاي ارتش تأييد کرد.

حاتم گفت محله خالديه که اواخر ژوئيه سال گذشته به دست نيروهاي ارتش افتاد پيش از اين يک نماد و مقر مهمي براي افراد مسلح بود. افراد مسلح  براي افزايش روحيه متلاشي شده خود تلاش کردند آن را پس از شکستهاي زنجيره‌اي بازپس گيرند تا حمايت خارجي از آنان ادامه يابد اما نتيجه همان شکست بود و نيروهاي ارتش سوريه تلاش افراد مسلح را ناکام گذاشتند و شماري از جنگجويان کشته شدند و باعث شد روحيه ارتش سوريه تقويت شود.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت:« به صورت حساب شده‌اي در مسير افراد مسلح کمين و ساختماني را که در آن حضور داشتند محاصره کرديم و همه اعضاي اين گروه تروريستي کشته شدند. هرگونه تحرکات آنها را زير نظر داريم.»

شايد اين آخرين تلاش افراد مسلح براي نفوذ به خالديه و ساير مناطق راهبردي تحت کنترل ارتش در حمص نباشد اما واقعيت هاي ميداني با حوادث روزهاي آغازين بسيار متفاوت است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار