ایران و روسیه در حال بررسی امضای قرارداد نفتي با گردش مالي بيش از 1.5 ميليارد در ماه هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  از روزنامه وزگلاد، ايران و روسيه در نزدیکي بستن قراردادی با گردش مالی 1.5 میلیارد دلار در ماه هستند. ایران در ازای دریافت کالا و تجهیزات روسی آماده فروش نفت به روسیه  است و  روسیه نیز ممکن است نفت ایران را پس از خرید با قیمت مناسب بار دیگر به چین بفروشد.

کارشناسان معتفدند که این معامله در جریان سفر ولادیمیر پوتین به تهران ، که قرار است در نیمه نخست سال 2014 رخ دهد، مورد بررسی قرار بگیرد.

یک مقام  روس اعلام کرده است که  ایران حاضر است تا 500 هزار بشکه نفت در روز به روسیه بفروشد و در ازای آن کالا و تجهیزات دریافت کند. گردش مالی این معامله بیش از 1.5 میلیارد دلار  در ماه خواهد بود.

 وی ادامه داد: امکان به  توافق رسيدن 2 کشور  بسیار زیاد است. ما در حال بررسی جزییات این قرارداديم و تاریخ عقد اين قرارداد بستگی به این بررسی دارد.

یک مقام ایرانی نیز که نامش فاش نشده اعلام کرده است: ایران حاضر به امضای این قرارداد در آینده نزدیک است. مقامات ما در حال رایزنی با طرف روسی هستند و امیدواریم که این قرارداد بزودی و با وجود هر نتیجه ای که مذاکرات ژنو داشته باشد، امضاء شود.

رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج شنبه با حسن روحانی مذاکراتی تلفنی داشت که به گفته دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در طي اين تماس طرفین به بررسی توافقات حاصل بین تهران و گروه 1+5 و همچنین حل و فصل مناقشه سوریه و کنفرانس ژنو 2 در این رابطه پرداختند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: قرارداد ، نفت ، ایران ، روسیه ، کالا ، ژنو 2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار