عضو کمیسیون تلفیق بودجه 93 گفت: در حال حاضر پیشنهاد کمیسیون انرژی مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تولید آب و برق در این کمیسیون به تصویب اعضا رسید.

"حسین‌علی حاجی‌دلیگانی" نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه 93 گفت: در این نشست پیشنهاد دولت مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از انتهای زنجیره تولید سوخت در حال بررسی است، ضمن آنکه پیشنهاد برخی از نمایندگان نیز این است که مالیات بر ارزش افزوده از انتهای زنجیره سوخت اخذ شود.
 
وی ادامه داد: اگر مالیات بر ارزش افزوده از انتهای زنجیره تولید سوخت گرفته شود این موضوع به نفع شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی است که واحد‌های پالایشگاهی در آن حوزه واقع شده‌اند، اما اگر مالیات بر ارزش افزوده در مرحله توزیع اخذ شود معنایش این خواهد بود که هرجا که سوخت بیشنر مصرف کند و در آنجا خرید نهایی انجام شود بیشتر باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد:  با این اوصاف فعلا هیچ تغییری در پیشنهاد دولت صورت نگرفته است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه این جلسه هنوز خاتمه نیافته است، گفت: در حال حاضر پیشنهاد کمیسیون انرژی مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تولید آب و برق در این کمیسیون به تصویب اعضا رسید.
 
وی همچنین با بیان اینکه میزان فروش نفت در لایحه بودجه، روزانه یک میلیون و 297 هزار بشکه پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه 100 دلار پیش‌بینی شده و نرخ ارز مبنای محاسباتی قیمت نقفت نیز دو هزارو 650 تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار