یک کار‌شناس سیاست خارجی گفت: اختلاف‌نظر بین دولت و کنگره آمریکا تبدیل به یک جنگ داخلی بین مجموعه‌های تحت نفوذ لابی صهیونیست و مجموعه‌هایی که مستقل‌تر عمل می‌کنند، شده است.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اختلافات به‌وجود آمده بین دولت و کنگره آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: در آمریکا دو نگاه تندرو و محافظه‌کار وجود دارد که نگاه خوش‌بینانه به ضرورت کنار آمدن با ایران به‌دلیل جایگاه مهم کشورمان در منطقه و جهان تاکید دارد که اکثر کار‌شناسان آمریکایی بر این امر اذعان دارند.
  
وی تصریح کرد: اما نگاه تندروهای ایالات متحده این است که دادن هرگونه امتیاز زمینه‌ساز افزایش مطالبات می‌شود که این دو نگاه تندرو و محافظه‌کار هم‌اکنون در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند.
 
این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: ایالات متحده نتوانست بحران‌های به‌وجود آمده در اروپا را مدیریت کند به همین خاطر برخی از هم‌پیمانانش از اعمال سیاست‌های آمریکا در تصمیم‌هایشان خودداری می‌کنند.
  
نعیمی افزود: رژیم صهیونیستی هم در برهه زمانی اخیر هیچ دستاوردی برای ایالات متحده نداشته و هم‌اکنون تبدیل به یک بار سنگین و پرهزینه برای آمریکا شده است.
  
این کار‌شناس سیاست خارجی ادامه داد: اختلاف‌نظر بین دولت و کنگره آمریکا تبدیل به یک جنگ داخلی بین مجموعه‌های تحت نفوذ لابی صهیونیست و مجموعه‌هایی که مستقل‌تر عمل می‌کنند، شده است. 

نعیمی بیان داشت: بیشتر روسای جمهور ایالات متحده در دور دوم ریاست جمهوری خود مستقل‌تر از گذشته عمل کرده‌اند اما لابی صهیونیست همیشه تله‌هایی برای آن‌ها گذاشته است.  
 
وی افزود: هم‌پیمان‌های اروپایی ایالات متحده مخالف وضع هرگونه تحریم علیه ایران هستند چرا که ایران به اندازه کلیه کشورهای منطقه برای آن‌ها اهمیت دارد.  
 
نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تحریمی علیه ایران وضع شود، احتمالا فقط مربوط به آمریکا بوده و دیگر کشور‌ها از آن معاف خواهند بود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار