مدیر بنیاد مهدویت سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 27 هزار کارمند شاغل در دستگاههای اجرایی استان با شرکت در دوره های آموزش مهدویت آموزشهای لازم در زمینه حکومت مهدوی و وظایف منتظران را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، موسی شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این بنیاد با هدف آشنایی با مباحث مهدویت، ترویج و تعمیق فرهنگ صحیح انتظار، تقویت باورهای مردم و جهت دهی صحیح به شور و اشتیاق آنان به مهدویت، پاسخگویی به سووالات و شبهات مهدویت، پیرایش معارف مهدویت از خرافات و ترویج معارف مهدوی در بین قشرهای مختلف مردم و سازمانها ونهادها اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کرده است.

وی افزود: ضرورت شناخت حکومت مهدوی، امامت، غیبت حضرت مهدی (عج)، انواع غیبت آن حضرت، مسائل مربوط به ظهور اعم از حتمی و غیر حتمی، حکومت مهدوی و دستاوردهای آن از مهمترین موضوعات مطرح شده در دوره های آموزشی مهدویت است.

مدیر بنیاد مهدویت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تاکنون در 14 شهرستان سیستان وبلوچستان دفاتر بنیاد مهدویت راه اندازی شده است افزود: به مناسبت 9 ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولی عصر(ع) دفتر این بنیاد در شهرستان هامون افتتاح خواهد شد.

شهرکی با بیان اینکه نهم ریبع الاول و آغاز هفته امامت همانند نیمه شعبان در جایگاه ویژه ای قرار دارد افزود: به مناسبت این هفته که از 21 دی ماه امسال شروع می شود بنیاد مهدویت سیستان وبلوچستان برنامه های متنوعی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، تزیین محل نماز جمعه و توزیع بروشور در مصلی های استان، برگزاری دعای ندبه در زابل، برگزاری همایش محفل شعر انتظار در زاهدان، اهدای سبد کالا به نیازمندان زاهدان، برگزاری مراسم ویژه آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) در کلیه مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان، برگزاری رقابت های کتابخوانی در ادارات آموزش و پرورش استان از مهمترین برنامه های این بنیاد به مناسبت هفته امامت است.

وی تصریح کرد: اعزام مبلغ به شهرستان های استان، برگزاری جلسات سبک زندگی مهدوی در 10 شهرستان استان، برگزاری همایش پیاده روی و جشن و برنامه های متنوع مهدویت در شهرستان های استان، برپایی حلقه های معرفت و آموزش انتظار در دانشگاه های و مراکز علمی استان، توزیع محصولات فرهنگی و پخش شیرینی به مسافران ورودی و خروجی فرودگاه و راه آهن استان، عیادت از بیماران و برپایی جشن روز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) در دانشگاهها و مراکز علمی استان از دیگر برنامه این بنیاد در هفته امامت است.

وی گفت: فعالیت های بنیاد مهدویت سیستان وبلوچستان در راستای ترویج فرهنگ مهدویت است که خوشبختانه این بنیاد توانسته با فعالیت های مطلوب از جمله گسترش دفاتر بنیاد در شهرستان های استان و حمایت از موضوع مهدویت در بین علمای اهل سنت در سطح کشور جزو نخستین استان ها باشد./ش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.