رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: مبلغ درآمدی این استان از محل مالیات 100 میلیارد تومان است.

هاشم مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهگذشته درآمد استان اردبیل به بیش از 130 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به پارسال این میزان درآمد 24 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: به نسبت بودجه پیش‌بینی شده در سطح ملی و استانی این رقم درآمد 10 درصد رشد منفی را نشان می‌دهد و قرار است بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال 194 میلیارد تومان درآمد در استان اردبیل محقق شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیشترین منبع درآمد استان را از قبل درآمدهای مالیاتی بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه در استان اردبیل وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری در حدی نیست که بتوان از این محل، منابع درآمدی کسب کرد به همین دلیل ما بیشترین تکیه خود را بر کسب منابع درآمد مالیاتی گذاشتیم تا از این طریق بتوانیم بخشی از بودجه استان را تامین کنیم.

مظفری مبلغ درآمدی از محل مالیات را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 79 درصد درآمدهای استان اردبیل از محل مالیات است و مابقی نیز از چهار بخش درآمدی است که به خزانه ریخته شده و این درآمدها تحت عنوان اعتبارات ملی و استانی برای هزینه‌کرد در پروژه‌های عمرانی و اجرایی به این استان برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: چهار برابر این منابع درآمدی از محل‌های مختلف نظیر درآمد نفتی و تملک دارایی تاکنون به استان اردبیل منابع اختصاص داده‌اند که در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 510 میلیارد تومان منابع جذب استان شده است.

مظفری ضرورت توجه هموطنان به پرداخت مالیات‌های مستمر را ضروری اعلام کرد و گفت: بیشترین درآمد ما از مالیات نیز مربوط به مالیات مشاغل و مالیات بر حقوق است که همچنان در این زمینه قادر نیستیم از منابع درآمدی مالیاتی بیشتر بهره‌مند شویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد‌: هر چقدر مردم در این حوزه مشارکت داشته باشند به همان میزان توسعه و عمران استان شتاب گرفته و بیش از هر زمان دیگر در این امر موفق خواهیم بود/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، درآمد ، مالیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.