رئیس پژوهشکده مهدویت گفت: توسل به امام زمان (عج) و ترویج اندیشه موعودگرایی صحیح در جهان از تکالیف شیعه در دوران غیبت است تا جهانیان نیز به سوی حقیقت روی آورند و از فطرت خود پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رئیس پژوهشکده مهدویت، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسید آقایی به مناسبت نهم ربیع الاول، آغاز ولایت امام زمان(عج) سخن می‌گفت، اظهار کرد: غیبت امام دوازدهم(عج) ناشی از شرایط پس از امام حسن عسگری(ع) و حکمت الهی بود و از آن به بعد، معصوم(ع) غائب شد.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام (ع) به پاسداری از دین و حفظ اسلام همت می‌گمارد و در دوران غیبت این امر با غیبت امام زمان(عج) صورت گرفته است، از سوی دیگر رهبری جامعه وظیفه دیگر ائمه(ع) است و برای رهبری، امام باید زنده باشد که در دوران امام یازدهم، حاکمان جائر زمان، به کمتر از شهادت ائمه(ع) راضی نبودند و از این رو غیبت، در همین راستا باید بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی خاطرنشان کرد: تلاش ائمه(ع) بر این بود که اصحابشان را به عنوان عاملان دفاع از دین و تبیین کننده احکام، تربیت کنند و با فراهم شدن این شرایط، امام زمان(عج) به عنوان آخرین حجت در زمین از نظرها پنهان شدند تا هنگام رهبری ایشان فراهم شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت تصریح کرد: وظیفه شیعه در دوران غیبت انتظار ظهور است اما هر کسی که خود را منتظر می‌داند، منتظر واقعی نیست زیرا انتظار حقیقی با گناه جمع نمی‌شود واز سوی دیگر، منتظران واقعی، باید برای تحقق امر ظهور اقدام کنند و اگر شیعیان، وظایف خود را در دوران غیبت به درستی انجام دهند، ظهور صورت می‌گیرد.


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منتظران حقیقی در دوران غیبت، بیش از دوران حاضر بودن امام(ع) وظیفه به عهده دارند زیرا باید شرایط ظهور فراهم شود و در این میان باید تکالیف شیعه را بازنگری کنیم و مورد توجه قرار دهیم که یکی از آن‌ها توسل به امام زمان (عج) است و دیگری ترویج اندیشه موعودگرایی صحیح در جهان است تا جهانیان نیز به سوی حقیقت روی آورند و از فطرت خود پیروی کنند./ش
برچسب ها: قم ، ترویج ، اندیشه ، شیعیان ، دوران ، غیبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.