رییس مجلس شورای اسلامی در پیام به یادواره فتح میمک در ایلام گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی مهم ترین عامل مقابله با توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی لاریجانی در پیامی به یادواره فتح منطقه عملیاتی  میمک  که توسط  احمد شوهانی  نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، از دست اندرکاران برگزاری این آیین باشکوه و معنوی قدردانی و بر ادامه برگزاری این یادواره ها تأکید کرد.
در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است : تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلی گاه رشادت ها و دلاوری های ملت شریف ایران است که با توصیف و بازخوانی آن می توان جلوه ها و زوایای پنهان بسیاری را متولد و آشکار ساخت.
آحاد این مردم قهرمان در هر زمان و هر عرصه ای که نیاز به نقش آفرینی و حضور جانانه بوده از خودگذشتگی و ایثار به این وظیفه خویش عمل کردند.
در حماسه دفاع مقدس که به عنوان سند مقاومت و پایداری ملت دلاور ایران در تاریخ ثبت شده فرهنگ شهادت طلبی و جان نثاری بعنوان مهم ترین عامل در حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است، ثبت شد.
در معنای شهادت و در اندیشه دینی و تفکر اسلامی آنچه مهم و بیانگر مقام رفیع شعادت است، انگیزه و نیت آگاهانه و انتخاب از روی میل و اراده است.
رزمندگان سرافراز سال های دفاع مقدس نیز در طول رویارویی با دشمنی که کشور را مورد تعدی خویش قرار داده بود با درک و درایت نسبت با عاقبت خود که افتخار به نیل به شهادت جانبازی و یا حتی اسارت بود گام در این راه عاشقانه گذاشتند و با حضور در جبهه نبرد حق علیه دشمن باطل، نام خویش را جاویدانه ساختند.
گرامیداشت و تجلیل از این صحنه های غرورآمیز و پرافتخار و شهدای گرانقدر وظیفه و تعهدی است که بر دوش همه ملت قرار گرفته است و هرکس می بایست در حد توان و مسوولیت خویش با آن عمل کند.
برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد حماسه فتح میمک ( عملیات ضربت ذوالفقار ) در 19 دی 1359 که با نقش آفرینی دلاورانه عشایر دلیر و سلحشور بویژه زنان و مردمان قهرمان عشایر در عملیات آفندی جبهه ی میانی میمک بود فرصت گران بهایی است که با اهتمام به آن می توان این مجاهدت ها را بازخوانی کرد.
اینجانب ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین باشکوه و سراسری معنوی شهدای حماسه فتح میمک امیدوارم همگان در عمل به راه درخشان شهدا همواره پایبند و متحد باشیم./ش
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.