معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی لزوم ایجاد وحدت و انسجام بین فرق و مذاهب اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علی اصغر رشید در جلسه ی شورای اداری شهرستان مشهد با بیان این که ایجاد وحدت در جامعه ی اسلامی به معنی تلفیق مشترکات ادیان و ایجاد دین جدید نمی باشد، گفت: وحدت در جامعه ی اسلامی به معنی تقریب مشترکات مذاهب و فرق گوناگون با هدف ایجاد انسجام بین مسلمانان و تحقق اهداف عالی برای نیل به قله های تمدن اسلامی است.

وی محور اتحاد دنیای اسلام را قران کریم، پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: در قرآن کریم آیات بسیاری در راستای تاکید بر برادری و حفظ اتحاد مسلمانان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یکی از برهه های تاریخی که زمینه ساز اتحاد جهان اسلام شد، معرفی و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی، با تشکیل پایگاهی مهم، منادی اتحاد و انسجام اسلامی شد.

رشید گام نخست جهت تحقق این مهم را پیروزی انقلاب و تبدیل شدن ایران به ام القراء جهان اسلام دانست و تصریح داشت: در مرحله ی بعد شاهد صدور معنوی انقلاب اسلامی به سایر کشورها و شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه بودیم.

وی رهبری بی بدیل، ایدئولوژی منحصربه فرد و مردم همیشه در صحنه را ارکان اصلی جمهوری اسلامی و فقدان رهبری آگاه در کشورهای متاثر از موج بیداری اسلامی را از آسیب های جنبش های اسلامی منطقه دانست و گفت: تحقق مجد تمدن اسلامی و رسیدن به اوج شکوفایی آن علی رغم اندیشه های مدرنیسم و سکولاریسم سومین گام جهت تحقق وحدت و انسجام در جامعه ی جهانی اسلامی است که با بهره گیری از مولفه های قدرت جهان اسلام درحال وقوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه به مولفه های قدرت، وحدت بخش و ممتاز جوامع مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت بالا، ایدئولوژی اسلامی که فرد را به تفکر و تعمق فرا می خواند، پرهیز از افراط و تفریط، وجود مناطق استراتژیک جغرافیایی و منابع حیاتی مثل نفـت، گاز و مواد معدنی از جمله مهم ترین این عوامل محسوب می شود.

گفتنی ست در این جلسه که با هفته ی وقف مصادف شده بود، فرماندار مشهد و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سخنانی را در رابطه با اهمیت گسترش وقف در جامعه ایراد کردند./ش


برچسب ها: تقریب ، مذاهب ، اسلام ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.