مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: سومین دور بازدید ناظران عالی استان از پروژه های عمرانی 21 دی ماه آغاز می شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محسن کوهی در جلسه ی هماهنگی نظارت عالیه استان که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی، سازمان ها، شرکت ها، مشاوران و پیمانکاران برگزار شد؛ افزود: در این دور از بازدیدها که طی 10 روز انجام می شود؛ پیشرفت فیزیکی و کیفیت اجرای پروژه های سال 92 خراسان رضوی توسط 20 ناظر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی تعداد این پروژه ها را حدود هزار و 800 مورد و اعتبار آنها را 400 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در میان شهرستان ها، مشهد با 246 پروژه و 81 میلیارد تومان اعتبار و داورزن 13 پروژه و یک میلیارد و 600 میلیون تومان به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد پروژه و اعتبار را دارند.

کوهی اضافه کرد: در بین دستگاه های اجرایی، اداره کل راه و شهرسازی با 391 پروژه و اعتبار 70 میلیارد تومان بیشترین و دانشگاه علوم پزشکی با یک مورد کمترین تعداد پروژه ها را دارد.

به گفته ی وی در این دوره از بازدید علاوه بر ارزیابی پروژه ها به لحاظ کمی و کیفی، وضعیت مطالبات پیمانکاران و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بررسی و پروژه های قابل افتتاح در دهه ی فجر احصا می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان این که پروژه های عمرانی به لحاظ کیفی در چهار گروه عالی، خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی می شوند؛ تاکید کرد: پیمانکاران و مشاورانی که پروژه هایشان در زمره ی گروه عالی باشد؛ مورد تقدیر قرار می گیرند و برای افزایش رتبه و گرید آنان اقدام می شود.

وی ادامه داد: پیمانکاران و مشاورانی که اجرای پروژه هایشان ضعیف باشد ضمن طرح در کمیسیون تخلفات و ارسال نامه به دستگاه های اجرایی، جهت جلوگیری از عقد قرارداد مجدد، بین یک تا سه سال جریمه می شوند.

کوهی به جایگاه ممتاز خراسان رضوی در سطح کشور به لحاظ کیفیت اجرای پروژه ها اشاره کرد و گفت: برای چنین استانی ضعیف بودن کیفیت اجرای حتی یک درصد از پروژه ها، ضعف بزرگی بشمار می رود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: گزارش تحلیلی سومین دور بازدیدها اواسط بهمن ماه به شورای فنی استان ارایه می شود.

کوهی با تاکید بر این که سلیقه ی شخصی ناظران تاثیری در ارزیابی ها ندارد؛ اظهار داشت: شاخص های ارزیابی در قالب چک لیست هایی مدون شده است که از جمله ی آن ها می توان به نیروی متخصص مشاور و پیمانکار، آزمایش های کنترل کیفی در مراحل اجرا، رعایت استانداردها و مشخصات فنی پروژه و تجهیز کارگاه اشاره کرد.

به گفته وی بازدیداز پروژه های دولتی شهرداری های استان نیز در دستورکار این دوره از بازدیدها قرار دارد./ش

یوسف زاده

برچسب ها: بازدید ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.