به گزارش خبرنگار باشگاه
خبرنگاران قم، عباس ذاکریان در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ساماندهی خط راه آهن اظهار داشت: تقاطعهای مرتبط با خط راه آهن به صورت هم سطح در قم به اجرا میرسد با انجام این کار، نیازی به ایجاد تقاطع غیر هم سطح نیست.
وی با بیان اینکه نمیتوان خطوط ریلی را از سطح شهر جمع آوری کرد گفت: در صورتی که بخواهیم خطوط ریل را در قم جمع آوری کنیم، چنین مسئلهای در شهرهای دیگر هم باید صورت بگیرد که منجر به بروز مشکلاتی در سایر نقاط کشور میشود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: عدم ایجاد تقاطعهای غیر هم سطح از مهمترین اهداف ما در خصوص خطوط راه آهن داخل شهر بود که این کار اکنون به صورت مطلوب محقق شده است.
*حفاری 140 متر از پروژه مترو در قم
وی در بخش دیگری از سخنان خویش به پیشرفت حفاری پروژه مترو اشاره و تصریح کرد: این اقدام با دستگاه حفاری TBM انجام میشود و تا کنون 140 متر حفاری مترو انجام شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: این دستگاه ظرفیت کار در سه نوبت و قابلیت حفاری به ازای هر ماه یک کیلومتر را دارد.
وی با تبیین چرایی گذشت زمان فراوان از زمان افتتاح تا زمان آغاز به کار این دستگاه تصریح کرد: باید تستهایی روی این دستگاه صورت میگرفت که موجب صرف زمان فراوانی شد.
ذاکریان اضافه کرد: علاوه بر حفاری مترو، باید همزمان ایستگاهها و سازههای بتنی هم انجام شود که ساختن ایستگاه برای مترو مهم تر از تهیه ناوگان آن است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه زمان فراوانی برای ساخت واگنهای مترو نیاز است تصریح کرد: ساخت واگنهای مترو دو سال و نیم بعد از زمان سفارش به طول خواهد انجامید./ش