مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) گفت: براساس رویکرد جدید این صندوق، 80 درصد از منابع مالی به سمت ایجاد زنجیره‌ها، خوشه‌ها و در نهایت تولید اقتصادی سوق داده می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اصغر نورالله‌زاده در نشست خبری که برگزار شد، عنوان‌کرد: یکی از وظایف اصلی صندوق مهر امام رضا(ع) اعطای تسهیلات خرد به حوزه کسب و کار است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های جدید و تغییر رویکرد عملیاتی این صندوق اظهارکرد: پيش از اين صندوق مهر امام رضا(ع) فردمحور بود، اما از اين پس تسهیلات اين صندوق به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود. این تغییرات به منظور هدفمندسازی و به نوعی توسعه تولیدات اقتصادی و اشتغال انجام شده و موجب پایداری تولید و کسب و کار می‌شود.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) افزود: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های فردی، با توجه به ناتوانی اين بنگاه‌ها در بازاریابی وسیع، موجب شکست آن‌ها می‌شد؛ در نتیجه فرصت‌هاي اقتصادی از دست می‌رفت.

 

نورالله‌زاده تصریح‌کرد: در برنامه‌ریزی جدید درصدد شناسایی حلقه‌های مفقوده زنجیره‌های اقتصادی جهت ساماندهی و توسعه توليد هستیم.

 

وی با بیان این‌که امسال کل منابع مالی را به سمت تکمیل زنجیره تولید فعلی و ایجاد زنجیره‌های جدید هدایت می‌کنیم خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده حداقل 100 برند جدید را در بازار داشته باشیم که توانایی رقابت با برندهای قدیمی را داشته باشند.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) بیان‌کرد: عامل‌های نهفته در تغییر رویکرد فعالیت این صندوق شامل کاهش هزینه سرمایه‌گذاری، كاهش نگرانی و دغدغه دست‌یابی به بازار فروش و عرضه محصولات تولیدی و به‌طور کلی تضمين پایداری تولید است.

 

نورالله‌زاده اظهارکرد: وظایف این صندوق فقط تامین منابع مالی نیست بلکه رسالت اصلی آن توسعه تولید، اشتغال و پایداری تولید است.

 

وی افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) مانند سایر بانک‌ها و موسسات دنبال سودآوری نيست بلکه به صورت قرض‌الحسنه عمل می‌کند.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) اظهارداشت: اعتقاد دارم در خوزستان ظرفیت‌های ناشناخته‌ای وجود دارد که باید شناسایی و فعال شوند؛ به مثال اکنون در این استان زنجیره‌های تولیدی دیده می‌شود که نیمه‌تمام مانده‌اند و نیاز به تکمیل دارند.

 

نورالله‌زاده یادآورشد: افرادی كه به دلیل کمبود منابع مالی توانایی اجرای طرح خود را ندارند می‌توانند از تسهیلات این صندوق جهت به ثمر رساندن طرح خود استفاده کنند زیرا یکی از اهداف اصلی این صندوق شناسایی ظرفیت‌ها و طرح‌های جدید است.

 

وی تصریح‌کرد: برندهایی که به دلیل کمبود نقدینگی توانایی ایجاد مراکز و خدمات پس از فروش در شهرستان‌های مختلف را ندارند نیز از سوي اين صندوق حمایت مي‌شوند تا تولید خود را در سراسر کشور عرضه کنند. در نتیجه این امر هم اشتغال جدید و هم توسعه تولید را ایجاد می‌كند.

 

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) بیان‌کرد: برای وام ازدواج تصمیمات جدیدی گرفته شده که در آینده نزدیک از طرف دولت اعلام خواهد شد.

 

نورالله‌زاده یادآورشد: برنامه‌ها و رویکردهای جدید صندوق مهر امام رضا(ع) از اردیبهشت‌ماه سال آینده اجرا می‌شود. /ش
برچسب ها: هدایت ، مالی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.