جزیره تریستان ( Tristan Island ) در جنوب اقیانوس اطلس و در نزدیکی آفریقای جنوبی قرار گرفته و با آمریکای جنوبی 3360 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در جهان است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، جزیره تریستان ( Tristan Island ) در جنوب اقیانوس اطلس و در نزدیکی آفریقای جنوبی قرار گرفته و با آمریکای جنوبی 3360 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره با ۲۷۲ نفر جمعیت دورتری ن نقطه مسکونی در جهان است. این جزیره به قدری کوچک است که فرودگاه ندارد.

این جزیره برای اولین‌بار توسط تریستائو دی چانها اهل پرتغال کشف شد و او نیز نام خود را روی جزیره گذاشت. در دهه 1800 این جزیره به مستعمرات انگلستان افزوده شد.




آتشفشان‌های متعددی که در دهه 1960 در این جزیره به وقوع پیوست، بسیاری از خانه‌ها را ویران کرده و جان خیلی از اهالی آن را گرفت. این جزیره علاوه بر بومیانش، میزبان کوچکترین پرنده جهان است که قادر به پرواز نیست و در جای دیگری دیده نشده است. به دلیل خزه‌ها و جلبک‌های بسیار زیاد و صخره‌های آتشفشانی که زیر آب قرار گرفته و از روی آب دیده نمی‌شوند، نزدیک شدن به این جزیره بسیار مشکل است به طوری که تا به حال کشتی‌ها و قایق‌های زیادی در نزدیک آن غرق شده‌اند.

ساکنان آن ازطریق اینترنت خریدهای خود را انجام می دهند و مدت ها طول می کشد تا آنچه سفارش داده اند به دستشان برسد و درضمن بدنیست بدانید نزدیکترین خشکی ۳۲۱۸ کیلومتر با آن جزیره فاصله دارد. ساکنین این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده می‌کنند.
برچسب ها: جزیره ، مسکونی ، اطلس ، افریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار