رئیس شورا ی اسلامی شهر تهران در بازدید از بافت فرهنگ تاریخی و فرهنگی منطقه 16 از ثبت نخستین کارخانه صنعتی شیشه در فهرست اثار ملی و همچنین ساخت تندیس پهلوان تختی در ایستگاه راه ‌آهن تهران خبر داد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به همراه مدیر کل میراث فرهنگی شهر تهران و شهردار منطقه 16 از بافت فرهنگی و تاریخی منطقه 16 بازدید کرد.

بر اساس این گزارش مسجد جامعی در ابتدا از بخشهای مختلف ایستگاه راه‌اهن بازدید کرد و اسناد مربوط به کار پهلوان تختی در راه‌اهن را بازخوانی کرد و پیشنهاد ساخت تندیس پهلوان تختی در ایستگاه راه‌آهن را مطرح کرد.

وی در ادامه از نخستین کارخانه صنعتی ساخت شیشه در ایران بازدید کرد که با توجه به وضعیت نامطلوب فعلی این ساختمان و نیز با توجه به اهمیت بافت تاریخی این ساختمان پیشنهاد ساخت موزه صنعتی شیشه در این مکان و همچنین ثبت نخستین کارخانه صنعتی شیشه در فهرست آثار ملی را مطرح کرد.

شایان ذکر است: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید خود از قدیمی‌ترین ساختمان سیلوی ایران و همچنین ساختمان و موزه دخانیات بازدید کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مطرح ، فرهنگی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار