عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: پایتخت شدن استان قزوین با در نظر گرفتن منافع کشور قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 

محمدحسین پروین‌نیا در نشست تخصصی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در شرایطی که موضوع انتقال پایتخت از تهران مطرح است، پایتخت شدن استان قزوین با در نظر گرفتن منافع کشور قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه به اذعان برخی مسئولان و متخصصان امر قزوین حتی در خصوص زیرساخت‌های سایبری نیز قابلیت پایتخت شدن را دارد، افزود: انتقال پایتخت به قزوین از دید افراد مختلف ممکن است فرصت یا تهدید تلقی شود؛ اما چنین نگاهی به استان می‌تواند به تصمیم‌سازی‌های ملی کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: طرح آمایش سرزمین که پس از پیروزی انقلاب تهیه شد، کشور را به صورت قطری به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد که 90 درصد از جمعیت کشور در بخش غربی زندگی می‌کنند.

پروین‌نیا تصریح کرد: بر اساس این نقشه قزوین از لحاظ توزیع جمعیت استان ویژه‌ای است و جعبه تقسیم استان‌های ناحیه غربی کشور محسوب می‌شود و همین امر قزوین را نسبت به دیگر استان‌ها شاخص می‌کند.

وی با بیان اینکه قزوین یک استان حمل و نقلی است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های قزوین در حوزه راه‌ها برای خدمت‌رسانی به کشور نیازمند تقویت بسیار زیاد است و هرچند به برخی بخش‌های آن توجه شده؛ اما در برخی از بخش‌های حوزه حمل و نقل مانند فرودگاه قزوین، آزادراه کرج- قزوین و بزرگراه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به دغدغه‌های دانشگاهیان در خصوص مسائل عمرانی و ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اجرای درست طرح‌ها به ویژه در حفظ طرح‌های ملی دغدغه دانشگاهیان است.

پروین‌نیا عنوان کرد: کسانی که دانش‌های فنی را حفظ و نهادینه می‌کنند، مهندسان مشاور و دفاتر مهندسی هستند که این گروه‌ها تضعیف شده‌اند؛ اما باید توجه داشت که تقویت آن‌ها الزاماً اختصاص منابع مالی زیاد نیست؛ بلکه آنچه اهمیت دارد، نهادینه شدن ضرورت تقویت این بخش است/س

برچسب ها: پایتخت ، قزوین ، منافع ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.