یک روانشناس گفت: پرخاشگری بازتاب عدم تعادل رفتاری است.

محسن عاشوری روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه هر گاه  تعادل رفتاری انسان متزلزل شود می تواند به صورت پرخاشگری بروز کند اظهار داشت: برخی افراد توانایی کنترل رفتار خود را ندارد و اجازه می دهند پرخاشگری و خشم بروز عینی پیدا کند.
 
این مشاور خانواده چالش در تعادل رفتاری را حاصل ایجاد تقابل رفتاری خواند و افزود: تقابل های رفتاری ناشی از عوامل گوناگون از  جمله تضادهای فکری اعتقادی و اجتماعی است که به دنبال ان تعادل  رفتاری از بین می رود که در نتیجه منجر به پرخاشگری  خواهد شد.
 
 وی همچنین خاطر نشان کرد: در عرصه اجتماع اگر جامعه ایی بر مبنای یک نظام فکری منسجم والهی عمل کند، عدم تعادل رفتاری هرگز فرصت جولان نخواهد داشت.
 
 عاشوری با اشاره به اهمیت تعالیم اسلامی و تاکید قران به " کظم غیط" عنوان کرد: قران کریم همواره ما را به فرو بردن خشم توصیه می کند تا بتوانیم با منطق و با پشتوانه عقلایی مسائل ومشکلات خود را حل و فصل کنیم.
 
وی افزود: پرخاشگری هرگز روشی نیست که بتواند دفع کننده چالش ها و رفتارهای اجتماعی باشد بلکه قدر مسلم آنها را تشدید می کند وباعث بروز تنش هایی در افراد می شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کلوخ ، پاداش ، پرخاشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار