کاخ سفید شب گذشته گروهی از سناتورها که به دنبال افزایش تحریمها علیه ایران هستند را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که فشار سنا آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست ، "برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: اگر "اعضای مشخص" کنگره می‌خواهند که آمریکا رویکرد نظامی اتخاذ کند خودشان باید در جبهه افکار عمومی آمریکا پیشقدم شوند.

برنادت میهان  به سناتورهای این کشور هشدار داده است که تصویب تحریم‌های جدید، تلاش‌های دیپلماتیک را با مشکل مواجه می‌کند و عملا آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد. 

وی گفت: به عبارت دیگر مشخص نیست که چرا اعضای کنگره از لایحه ای حمایت می‌کنند که درهای دیپلماسی را می‌بندد و واشنگتن را در مسیر رویکرد نظامی در برابر برنامه هسته ای قرار می‌دهد.

میهان همچنین خاطر نشان کرد، طرح پیشنهادی سناتورها باعث اختلاف و تفرقه جامعه جهانی خواهد شدد و  ایران نیز موضع سخت‌تری اتخاذ خواهد کرد و به احتمال زیاد مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است که اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می‌بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، منظور کاخ سفید از "اعضای مشخص" کنگره افرادی نظیر سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا است که تحت تاثیر لابیهای اسرائیلی به دنبال تنگ تر کردن حلقه تحریم‌ها علیه ایران هستند.


طی روزهای گذشته بیش از 50 نفر از اعضای سنای آمریکا از لایحه افزایش تحریمها علیه ایران حمایت کرده‌اند، رویکردی که کاخ سفید با آن مخالف است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار