دامپزشك كلينيك بازپروري پرديسان از شهروندان درخواست كرد به هيچ وجه حیوانات حيات وحش را به عنوان حيوان خانگي از طبيعت جدا نكنند.

ايمان معماريان در گفتگو با خبرنگار محيط زيست باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بزرگترين مشكل اينجاست كه ما هنوز نمي‌دانيم كه چه حيواني را مي‌توانيم به عنوان حيوان خانگي نگهداريم و در واقع چه حيواني، حيوان خانگي است.

وي ادامه داد: حيوانات حيات وحش به هيچ عنوان حيوان خانگي نيستند و نبايد به عنوان حيوان خانگي در منزل نگهداري شوند چرا كه آنها از طبيعت شكار مي‌شوند.

دامپزشك پرديسان از شهروندان درخواست كرد هيچ حيواني را از فروشنده‌ها خريداري نكنند اظهار داشت: هربار خريد شما انگيزه تكرار شكار را براي شكارچيان به وجود مي‌آورد تا در برابر تقاضاي مردم تعداد بيشتري حيوان را شكار كنند.

دكتر معماريان با اشاره به اينكه چه حيوان وحشي و چه حيوان وحشي حيوان خانگي نيستند گفت: طي چند ماه گذشته حفاظت استان تهران يك قلاده روباه را پس از كشف به پرديسان منتقل كردند اين حيوان به دليل اينكه از طبيعت جدا شده و دستي بزرگ شده است گاز نمي‌گيرد پس مي‌توان در منزل نگهداري كرد و اين تفكر اشتباه است چون حيوان حيات وحش است.

وي با اشاره به مشكلاتي كه براي اين حيوان ايجاد شده ادامه داد: به خاطر اينكه به عنوان حيوان خانگي از آن نگهداري كنند دندان‌هاي نيشش را كوتاه كرده‌اند تا نتواند گاز بگيرد. همچنين به خاطر تغذيه بد دچار بيماري كليوي شده است.

دامپزشك پرديسان در پايان خاطر نشان كرد: اين روباره به دليل اينكه از طبيعت جدا شده و با توجه به مشكلاتي كه برايش ايجاد شده ديگر نمي‌تواند به طبيعت برگردد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار