نشت مواد شیمیایی در رودخانه الک در روز پنجشنبه سبب صادر شدن هشدار برای بیش از 100 هزار ساکن ویرجینیای غربی در آمریکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، "ارل رای تامبلین" فرماندار ویرجینیای غربی اعلام کرد: هیچ کسی به واقع نمی داند خطرات استفاده از آب تا چه میزان است. اما ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

او همچنین گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت این موضوعی بسیار مهم است . من از ساکنان ویرجینیای غربی می خواهم از آب لوله کشی استفاده نکنند، حتی از آن برای شستشو استفاده نکنند . در واقع به هیچ وجه از این آب استفاده نکنند.
 
بر اساس این گزارش ، برای ساکنان هفت منطقه شامل کاناوا ، پوتنام، بونه، جکسون ، لینکلن، رونه ، کلای و لوگان هشدار صادر شده است.

روزنامه شارلوت گزته گزارش داد نششت مواد شیمیایی به رودخانه از کارخانه ها رخ داده است.
تام الوز سخنگوی اداره حفاظت از محیط زیست ایالا ویرجینیا غریب اعلام کرد مواد شیمیایی نشت کرده به آب رودخانه از نوع متانول است.

صدور دستور هشدار سبب شده است ساکنان این منطقه برای خرید بطری های آب معدنی به فروشگاه ها هجوم بیاورند .

شارلوت گزته همچنین نوشت بسیاری از رستوران ها تعطیل شده اند .

هنوز مشخص نیست فرمان هشدار در چه زمانی به پایان می رسد. تامبلین اعلام کرد فرمان هشدار برقرار خواهد بود تا زمانی که مقامات حفاظت از محیط زیست و مقامات بهداشتی اعلام کنند آب آشامیدنی سالم است.

جف مک اینتایر رئیس اداره آب ویرجینیای غربی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این اداره مطمئن است مقامات می توانند از عهده اوضاع بر آیند .

او گفت واضح است که مواد شیمیایی سبب آلوده شدن آب شده اند. ما برای احتیاط فرمان هشدار صادر کرده ایم.

او افزود این مواد شیمیایی « الزاما سمی نیستند » اما میزات تأثیر آن بستگی به غلظت مواد شیمیایی موجود در آب دارد.

شارلوت گزته گزارش داد سمی بودن آب رودخانه هنوز مشخص نشده است اما مقامات می گویند شستن دست و صورت ممکن است سبب ایجاد حساسیت برای پوست و چشم ها شود و اگر این آب وارد بدن شود مضر خواهد بود.

مک اینتایر گفت: این یک ماده شیمیایی نیست که ما هر روز با آنها سر و کار داریم. ما برای بررسی ها به زمان نیاز داریم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار