وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد پیشنهاد فراگیر پکن برای حل تنش فلسطینی- صهیونیستی با استقبال دو طرف مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا؛ " وانگ یی" گفت: « دو طرف فلسطینی و اسراییلی و حتی جامعه بین المللی از پیشنهاد چهار بندی فراگیری که چین برای حل تنش فلسطینی- اسراییلی ارائه کرده استقبال کردند.»
وی افزود باور عمیقی دارد که دو طرف اسراییلی و فلسطینی مذاکرات صلح را تنها راه حل موجود برای پایان تنش ها می دانند.
وزیر امور خارجه چین اظهار داشت مقامات فلسطینی و اسراییلی همچنین امیدوارند مذاکرات ادامه یابد و پایان نتیجه بخشی داشته باشد.
وانگ یی تاکید کرد هر دو طرف باید برای پیشبرد مذاکرات صلح تلاش کنند و یکی از عوامل موفقیت آمیز بودن مذاکرات این است که دو طرف با عقل و منطقه اعتماد دیگری را جلب کند نه با زور و تهدید.
این مقام چینی تصریح کرد هر دو طرف باید بدانند که این سرزمین ( فلسطین ) وطن مشترک همه فلسطینیان و یهودیان است. اکنون دولت اسراییل بیش از شصت سال است که اعلام موجودیت کرده است وای برادران فلسطینی همچنان آواره هستند و هیچ یک از حقوق مشروع آنان از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطینی محقق نشده است. این عادلانه و عقلانی نیست و نباید وضع کنونی ادامه یابد.
وانگ یی خاطرنشان کرد: « ما خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی شرق قدس هستیم.»
وی گفت: « ما معتقدیم که تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسراییل ، محقق شدن صلح در منطقه خاورمیانه را تضمین می کند. ما در این خصوص به تلاش ها ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم اگر دو طرف برای تحقق صلح جدی باشند و جامعه بین المللی نیز در این خصوص تلاش و از روند صلح حمایت کند شانس موفقیت مذاکرات بسیار زیاد خواهد بود.»
وزیر امور خارجه چین به مفاد طرح ارائه شده هیچ اشاره ای نکرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار