بعضي از بدافزارها مي توانند به راحتي به هسته اصلي ويندوز برسند و ممکن است با دست اندازي در سطوح پايين، باعث ناپايداري سيستم شوند. با نرم افزارهاي مناسب به اسکن سيستم بپردازيد تا اطمينان پيدا کنيد برنامه هاي مخرب اين چنيني، باعث کرش کردن رايانه و ظهور صفحه آبي نشده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، صفحه آبي مرگ يا همان خطاي صفحه آبي يکي از رايج ترين خطاهاي سيستم عامل ويندوز است که احتمالاً خيلي از کاربرها آن را تجربه کرده اند. اين خطاي ويندوزي به دلايل مختلفي ممکن است روي دهد اما نکاتي که در اين مطلب بيان مي شود مي تواند تا حد زيادي مشکل را حل کند.

از System Restore استفاده کنيد: اگر رايانه شما به تازگي دچار اين مشکل شده، از ابزار System Restore براي بازگشت به وضعيت نرم افزاري قبلي استفاده کنيد. اگر اين شيوه جواب داد و مشکل را حل کرد، متوجه مي شويد که ايراد نرم افزاري بوده است و بايد به سراغ برنامه هاي جديدي که نصب کرده ايد برويد.

اسکن سيستم براي بدافزارها: بعضي از بدافزارها مي توانند به راحتي به هسته اصلي ويندوز برسند و ممکن است با دست اندازي در سطوح پايين، باعث ناپايداري سيستم شوند. با نرم افزارهاي مناسب به اسکن سيستم بپردازيد تا اطمينان پيدا کنيد برنامه هاي مخرب اين چنيني، باعث کرش کردن رايانه و ظهور صفحه آبي نشده است.

نسخه آپديت درايورها را نصب کنيد: يک درايور که به درستي نصب نشده باشد يا نسخه اي نامناسب از آن روي سيستم نصب شده باشد، ممکن است باعث کرش کردن هاي متناوب سيستم شود. پس آخرين درايورهاي سخت افزار رايانه تان را از سايت شرکت هاي سازنده قطعات آن دانلود و نصب کنيد. با اين کار مشکل صفحات آبي مرگ که به دليل مشکلات درايوري ايجاد مي شود برطرف خواهد شد.

رايانه را از Safe Mode بوت کنيد: اگر هر بار که رايانه را روشن مي کنيد با صفحه آبي روبه رو مي شويد؛ سعي کنيد آن را در حالت Safe Mode بوت کنيد. در حالت Safe Mode ويندوز تنها درايورهاي ضروري را لود مي کند. اگر يک درايور، به اشتباه باعث اين مشکل شده باشد، در Safe Mode لود نمي شود و شما مي توانيد کارهاي لازم براي حل مشکل را در اين حالت انجام دهيد.

نصب دوباره ويندوز: نصب ويندوز براي مقابله با اين مشکل مي تواند راه گشا باشد. با اين کار نرم افزارهاي سيستمي را دور مي ريزيد و با نسخه جديد جايگزين مي کنيد. اگر پس از اين مرحله باز هم رايانه شما به نمايش صفحه آبي مرگ ادامه دهد، به احتمال زياد شما با يک مشکل سخت افزاري روبه رو هستيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار