وزیر امور خارجه ترکیه در یک مصاحبه خبری از برگزاری نشست ژنو 2 و شرکت مخالفان نظام سوریه در این نشست حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره:"احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری اناتولی گفت:پدید آمدن گروههای مسلح اسلامگرا در سوریه پس از تسلط مخالفان بر شمال این کشور آغاز شد و در ادامه از همه ستیزه جویان خارجی خواست تا خاک سوریه را ترک کنند.

وی افزود:بعد از آنکه مخالفان بر شمال سوریه مسلط شدند، گروه النصره و دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در سوریه پدیدار شدند و این امر نیز دارای پیش زمینه بود.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه با ادعایی عجیب، نظام سوریه را متهم کرد که در ورود گروههای مسلح ستیزه جو به این کشور دخالت داشته است.

احمد داوود اوغلو گفت: همه عناصر خارجی باید سوریه را ترک کنند و شبکه القاعده و گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و حزب اتحادیه دموکراتیک کرد همگی خطری برای ترکیه محسوب می شوند.

وی در ادامه با ادعای اینکه در حال حاضر جنگ روانی علیه ترکیه براه افتاده است، حمایت این کشور از گروههای مسلح تندرو را تکذیب کرد.

داود اوغلو در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش از برگزاری نشست ژنو دو و مشارکت مخالفان در این اجلاس حمایت می کند، گفت:ما از مشارکت ایران در صورت پذیرش شرایط نشست ژنو 1 حمایت می کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: داود ، اوغلو ، ایران ، سوریه ، داعش ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار