رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین از عقد قرارداد خرید ۲۲۰۰ سیب و پرتقال برای تامین میوه عید شهروندان قزوین خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

علی پر زحمت ضمن اشاره به ضرورت ثابت نگه داشتن قیمت‌ها به ویژه در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: بازار کاذب یکی از پدیده‌هایی است که توسط افراد سود جو و فرصت طلب ایجاد شده و معمولا با تقاضای بازار ارتباط دارد.

وی افزود: یکی از اقلامی که هر ساله در آستانه عید نوروز مورد نیاز شهروندان است، و معمولا مورد سوء استفاده سود جویان قرار می‌گیرد میوه است که سازمان صنعت، معدن و تجارت با تدابیر لازم از آن جلوگیری می‌کند.

پرزحمت بیان کرد: با توجه به نیاز میوه شب عید استان قزوین، این سازمان نسبت به خرید و ذخیره سازی میوه پرتقال به مقدار 1400 تن و 800 تن سیب اقدام کرده است و با اعزام تیم های مختلف به استان های مازندران و آذربایجان غربی در صدد عقد تفاهم نامه خرید پرتقال و سیب برای تامین میوه شهروندان در آستانه عید نوروز است.

وی تصریح کرد: تا تاریخ 92/10/9 از مقدار اعلام شده 1000 تن پرتقال و 300 تن سیب با مباشران توزیع در استان‌های مورد نظر قرارداد منعقد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در مورد کیفیت ذخیره سازی میوه شب عید گفت: سیب شب عید از نوع ممتاز با وزن حدودا 130 تا 200 گرم و پرتقال نیز 210 تا 230 گرم است.

پرزحمت اظهار امیدواری کرد با برگزاری نمایشگاه بهاره و ایجاد شبکه توزیع در سطح استان بتوانیم از هر گونه سود جویی و ایجاد بازار کاذب جلوگیری کنیم./س

 

برچسب ها: ذخیره سازی ، میوه ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.