منابع خبری اعلام کردند اصل برابري زن و مرد در تونس به تصويب رسيد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العربيه ؛ این شبکه  لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام کرد: اصل برابري زن و مرد در پيش نويس قانون اساسي جديد تونس به تصويب رسيد.

بند سوم ماده 45 که با 116 راي موافق از مجموع 188 عضو مجلس ملي موسسان تصويب شد اعلام مي کند: حکومت براي تحقق برابري زنان و مردان در مجالس منتخب ، تلاش مي کند.

اسلامگرايان النهضه در مجلس موسسان اکثريت نسبي در اختيار دارند. پس از راي گيري ، نمايندگان  بلند شدند و سرود ملي تونس خوانده شد.

دقايق پيش و پس از تصويب اين اصلاحات که با اکثريت کمي ( 109 راي براي وارد شدن آن در قانون اساسي لازم بود) پرتنش بود و شمار زيادي از نمايندگان مي خواستند سخن بگويند.

ماده 45 همچنين اعلام مي کند : حکومت حقوق به دست آمده زنان را تضمين مي کند و براي حمايت و توسعه اين حقوق تلاش مي کند.

اين ماده همچنين خاطر نشان مي کند:« حکومت برابري فرصت ها را بين زنان و مردان تضمين مي کند و تدابير ضروري را براي حذف خشونت ها عليه زنان اتخاذ مي کند.»

در باره اين ماده در روزهاي اخير گفتگوهاي زيادي انجام شد تا سرانجام نمايندگان به اجماع رسيدند. مجلس موسسان تونس پيش از اين دوشنبه ، يک ماده عمومي تصويب کرد که براساس « همه شهروندان مرد و شهروندان زن حقوق و تکاليف يکساني دارند. آنان در برابر قانون  يکسان هستند و هيچ تبعيضي عليه زنان و مردان نبايد اعمال شود.»

اما به عقيده برخي از مخالفان و سازمان هاي مدافع حقوق بشر  اين ماده مبهم است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: تونس ، زن ، مرد ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار