گزارش‌ها نشان می‌دهد با گذشت ۵۰ سال از اعلام جنگ با فقر در امریکا از سوی لیندون جانسون، رئیس جمهور سابق آمریکا نابرابری هنوز هم به میلیون‌ها تن از خانواده‌های آمریکایی آسیب می‌رساند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، گزارش‌ها نشان می‌دهد با گذشت ۵۰ سال از اعلام جنگ با فقر در امریکا از سوی لیندون جانسون، رئیس جمهور سابق آمریکا نابرابری هنوز هم به میلیون‌ها تن از خانواده‌های آمریکایی آسیب می‌رساند.

جانسون در تاریخ ۸ ژانویه سال ۱۹۶۴، دو ماه پس از ترور "جان اف. کندی"، در کنگره آمریکا گفت: این دولت، اکنون در اینجا جنگی بی قید و شرط با فقر در آمریکا را اعلام می‌دارد.

در پنجاهمین سالگرد اعلام این سخن، رسانه‌های آمریکا روند پیشرفت حاصل شده در طرح دولت برای مبارزه با فقر را ارزیابی کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات دولت، نرخ فقر در آمریکا اکنون در حدود ۱۶ درصد است و نزدیک به ۴۷ میلیون نفر نیز زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

سهم مردم آمریکا در فقر اندکی از آنچه در سال ۱۹۶۴ بود کمتر است و در سال‌های پس از رکود نیز این میزان ثابت بوده است.

در سال ۲۰۱۲، ۱۳ میلیون از کسانی که زیر خط فقر زندگی می‌کردند کودکان بودند که به عقیده "جیمز زیلیاک"، رئیس مرکز تحقیقات فقر در دانشگاه "کنتاکی"، این میزان "رقم بسیار بالایی" است.

گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا در روز سه‌شنبه (۱۷ دی) نشان داد که در رکود جهانی بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱، از هر سه آمریکایی، یک نفر فقر را برای دست کم دو ماه تجربه کرده است.

گروه موسوم به ائتلاف"ضد گرسنگی" می‌گوید از هر پنج کودک آمریکایی یک نفر هنوز در فقر زندگی می‌کند و بیش از یک از هر پنج کودک در نیویورک نیز در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که غذای کافی برای سیر کردن شکم خود ندارند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برای دستیابی به توافق بر سر سطح کمک در برنامه‌های مکمل کمک تغذیه یا بن‌های غذایی که در آن شماری از خانواده‌ها از غذا محروم می‌مانند، در تلاش هستند.

"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته اذعان داشت که فاصله میان غنی و فقیر در این کشور با روند "خطرناکی" در حال گسترش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افزایش ، فقر ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار