همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از دو کتاب در موضوع عرفان رونمایی شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، از این دو کتاب یکی با عنوان "عرفن ثقلین" تألیف دکتر سید سلمان صفوی است که شامل يك افتتاحيه، يك مقدمه و سه فصل است. در افتتاحیه آن، سخنان عميق مقام معظم رهبري(مدظله العالی) در بيان شخصيت و تفكر شيخ صفي الدين اردبيلي آمده که خلاصه كلام ايشان اين است كه او يك عالم، يك عارف و يك محدث بود.              
 
مقدمه كتاب نيز نگاشته پروفسور نصر مهمترين اسلام شناس در دنیای غرب است و سه فصل اصلي كتاب كليات مباني نظري و عملي عرفان اسلامي، مباني نظري طريقت عرفان صفويه و مباني عملي طريقت عرفان صفويه را شامل می شود. در دومین کتاب نیز که با عنوان " تجلی هنر عرفانی در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی" تالیف دکتر حسسن یوسفی و خانم ملکه گلمغانی زاده و مقدمه دکتر سید سلمان صفوی از سوی مرکز تحقیقات و مطالعات شیخ صفی الدین اردبیلی و آکادمی مطالعات ایرانی لندن در 500 صفحه در نیمه دی ماه 1392منتشر شده است، حاصل تلاش علمی مشترک بیش از دو دهه نگارندگان در حوزه های هنر، باستان شناسی و معماری آثار تاریخی - فرهنگی صفویان در اردبیل ملاحظه می شود. این کتاب با مد نظر قرار دادن تعالیم طریقت صفویه به بررسی جامع تزئينات كتيبه ای و غيركتيبه ای مجموعه مذهبی امام زاده شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان کانون اصلی نهضت ملی ايران و بزرگ ترین مجموعه خانقاهی- آرامگاهی جهان پرداخته و مشتمل بر هفده مقاله در چهار بخش است. 

خاطرنشان می شود نخستین همایش بین المللی شیخ صفی الدین اردبیلی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مرکز همایش های کتابخانه ملی، امروز دوشنبه، 16 دیماه با حضور اصحاب علم و اندیشه برگزار شد.

گفتنی است در پایان این همایش تصنیف هایی توسط حسام االدین سراج و گروه هنری همراش اجرا شد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.