رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه براساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود گفت: گندم تولیدی سال 93 را وزارت جهادکشاورزی می‌خرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت سهامی پشتیبانی امور دام که پیش از واگذاری به وزارت بازرگانی، جزو شرکت‌های وزارت جهادکشاورزی به شمار می‌رفت، براساس قانون تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، مجدداً به این بخش بازگشت.

وی افزود: با توافق مسئولان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از نهم دی ماه شرکت پشتیبانی امور دام که از سال 89 به وزارت بازرگانی وقت واگذار شده بود، مجدداً به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شد تا از این پس فعالیت‌های خود را زیر نظر این وزارتخانه انجام دهد.

محمدیان اضافه کرد: شرکت سهامی پشتیبانی امور دام که براساس پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت جهاد سازندگی به منظور ایجاد حداکثر تجانس و رعایت پیوستگی در وظایف مربوط به امور دام و فراهم کردن بستر استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی موجود برای تنظیم بازار نهاده‌ها و فرآوردهای دامی در سال 76 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس ماده‌های 5 و 6 اساسنامه تاسیس حدود 18 وظیفه برعهده دارد که می‌توان به خرید علوفه از داخل و خارج از کشور، تهیه و تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، مواد پروتئینی و مواد اولیه مورد نیاز، انجام خدمات بازرگانی برای واردات اقلام مورد نیاز و صادرات مواد علوفه‌ای و پروتئینی، فروش و توزیع علوفه‌ وارداتی و داخلی و محصولات پروتئینی حیوانی و ذخیره‌سازی آن، انجام اقدامات لازم به منظور تنظیم بازار و توسعه و بهبود بازاریابی دام و طیور اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام از نهم دی ماه با تمام امکانات، اعتبارات و تجهیزات از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شد و با این مصوبه تجارت و تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی تا پایان دی به بخش کشاورزی واگذار می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم به عمل آمده بین دو مجموعه تا پایان دی ماه بند «الف» قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی به صورت کامل اجرایی می‌شود.

محمدیان اضافه کرد: براساس بند الف این قانون؛ تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه‌وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب ‌زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و نیز پیله ابریشم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود افزود: در این زمینه گندم تولیدی سال 93 را وزارت جهادکشاورزی می‌خرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآوری کرد: با انجام این مهم، تنظیم بازار محصولات کشاورزی مسیر درست و صحیحی را طی کرده و تصمیم‌گیری در مورد قیمت محصولات و میزان صادرات و واردات محصولات کشاورزی یک کاسه می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، محصولات ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.