مدیرعامل شرکت تولید کننده نایلکس های سازگار با محیط زیست گفت: ظرفیت تولید این گونه نایلکس در این واحد صنعتی در زرندیه به روزانه 10 تن افزایش می یابد

 

انوشیروانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: هم اکنون روزانه حدود پنج تن نایلکس سازگار با محیط زیست در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت : فاز دوم این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با 800 متر سوله در حال راه اندازی است و تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انوشیروانی با بیان این که این نخستین کارخانه تولید نایلکس سازگار با محیط زیست در کشور است، افزود : هم اکنون نایلکس های تولیدی این واحد با ابعاد مختلف برای کیسه های زباله، فریزر، بسته بندی و برخی فروشگاه های کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت : این کارخانه با استفاده از فناوری نوین توانسته است مدت زمان تجزیه نایلکس ها را از حدود 100 تا 200 سال به دو تا پنج سال کاهش دهد.

وی با اشاره به این که باقیمانده این نوع پلاستیک در محیط به اکسیژن و هیدروژن تبدیل می شود، گفت: این کارخانه از ابتدای سال 88 و به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد و تلاش شده که پلاستیک های سازگار با محیط زیست را در این واحد صنعتی جایگزین پلاستیک های معمولی کنیم.

انوشیروانی افزود : هم اکنون انجام طرح تحقیقاتی تولید پوشش مصارف غذایی تجزیه پذیر و سازگار با محیط زیست نیز توسط جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این واحد صنعتی در حال انجام است./س
/
برچسب ها: تولید ، نایلکس ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.