در این نهالستان ها علاوه بر تولید ارقام بومی انار از قبیل گلو باریک ایوانکی،پوست سفید و پوست قرمز درجزین، ارقام برتر کشوری نظیر ملس ساوه، رباب فارس، شیشه کپ فردوس و یوسف خانی نیز تکثیر و در اختیار باغداران قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت :درحال حاضر دو واحد تولیدی استاندارد نهال انار تحت نظر کمیته فنی نهال در استان سمنان فعالیت می کنند .
لطف الله رضایی با اشاره به حجم تولیدات این دو واحد،خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 600 هزار اصله نهال به صورت گلدانی و ریشه لخت در این واحدها تولید و در اختیار باغداران استان قرار می گیرد.
رضایی اظهار کرد: در این نهالستان ها علاوه بر تولید ارقام بومی انار از قبیل گلو باریک ایوانکی،پوست سفید و پوست قرمز درجزین، ارقام برتر کشوری نظیر ملس ساوه، رباب فارس، شیشه کپ فردوس و یوسف خانی نیز تکثیر و در اختیار باغداران قرار می گیرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان افزود: سابقه کشت انار در استان سمنان بیش از هزاران سال قدمت دارد و در بسیاری از مناطق استان سمنان، جدای از میوه تازه آن که تا فروردین ماه قابل نگهداری است استفاده از فرآوری های مختلف انار، نیز در بسیاری ازخانواده های کشاورزان مرسوم است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بالغ بر 4 هزار و 303 هکتار از باغات استان زیر کشت انار قرار دارند و با توجه به اهمیت اقتصادی این محصول و لزوم توسعه آن سالانه بیش از 200 هکتار به سطح زیر کشت این محصول در استان اضافه می شوند.
وی با اشاره به مرغوبیت و کیفیت انار استان سمنان ،گفت: رکورد تولید اول کشور در این محصول چند سالی است که در اختیار باغدان استان است و تولید 110 تن انار در هر هکتار ،از دستاوردهای مهم کشاورزان استان است./س
برچسب ها: انار ، نهال ، تولید ، باغ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.