دانشگاه آزاد اسلامی رودهن رتبه اول سرانه تولید علم در استان تهران را به خود اختصاص داد و به ازای هر ۲۴۴ نفر یک تولید علمی ولین شهر علمی در استان تهران شناخته شده است.

علیرضا ایرانبخش رئیس واحد جامع رودهن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: بر اساس آماری که از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی (ISC) منتشر شده شهر رودهن طی سال 1391 از لحاظ نسبت تولید علم به جمعیت، تنها با داشتن دانشگاه آزاد اسلامی رودهن به ازای هر 244 نفر یک تولید علمی دارد که رتبه اول در میان شهرهای استان تهران من جمله شهر تهران است.

وی گفت:این در حالی است که شهر تهران با احتساب تمامی دانشگاه های دولتی و آزاد مستقر در آن به ازای هر 1080 نفر، شهر ری به ازای هر 3527 نفر، فیروزکوه به ازای هر 465 نفر و ورامین به ازای هر 9932 نفر یک تولید علمی دارند.

رئیس واحد رودهن اظهار داشت: همچنین از لحاظ تعداد تولیدات علمی شهر رودهن پس از شهر تهران دومین شهر علمی در استان تهران است و این در حالی است که شهرهای دیگر تهران نظیر شهر ری، فیروزکوه، ورامین، پیشوا پس از رودهن قرار دارند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، استان تهران در سال 1391 با 70 هزار و 327 مقاله فارسی ثبت و نمایه شده در ISC جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، این آمار حاکی از حضور موفق دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در عرصه تولید علم و انجام خدمت صادقانه به جامعه علمی ایران است.

شایان ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن با 30 سال قدمت، 25 هزار دانشجو دارد و یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های کشور از لحاظ فضای آموزشی و علمی محسوب می شود./س


برچسب ها: رودهن ، علم ، دانشگاه ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.