دویدن بسیار تند روی تردمیل موجب لاغری نمی‌شود زیرا این کار باعث فعال شدن سیکل مصرف قند می‌شود.

دکتر عباس دقاق‌زاده متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص میزان تاثیر تردمیل بر کاهش وزن گفت: نکته‌ای که در کاهش وزن مهم است میزان کالری است و برای کاهش وزن حتما باید میزان ورزش و استفاده از تردمیل 30 دقیقه یا بالاتر باشد.

وی اظهار داشت: دویدن بسیار تند روی تردمیل موجب لاغری نمی‌شود زیرا این کار موجب می‌شود سیکل مصرف قند فعال شود و برای اینکه سیکل مصرف چربی فعال شود فرد باید حداقل 30 دقیقه ورزش کند بنابراین فردی که برای کاهش وزن از تردمیل استفاده می‌کند باید سعی کند از سرعت کم ولی مدت زیاد از تردمیل استفاده کند.

وی در ادامه گفت: کسانی که از تردمیل استفاده می‌کنند بهتر است، سرعت آن را در حد 6 تا 7 کیلومتر در ساعت تنظیم کند،البته این موضوع هم به توان شخص بستگی دارد و 30 دقیقه روی تردمیل راه یافته و یا بدوند و کسانی که توانایی کمتری دارند باید سرعت تردمیل را کمتر کند تا بتوانند به این 30 دقیقه برسند.

این متخصص طب فیزیکی در ادامه گفت: استفاده از تردمیل 1 بار در روز کافی است البته برای کاهش وزن ورزش باید با رژیم غذایی همراه باشد و زمان مناسب برای استفاده از تردمیل صبح یا عصر است.

لازم به ذکر است: افراد باید 2 ساعت بعد از مصرف غذا از تردمیل استفاده کنند و استفاده از کفش‌های ورزشی مناسب را فراموش نکرده و پابرهنه از تردمیل استفاده نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تردمیل ، کالری ، ورزش ، لاغری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارمیا
۱۹:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من تقریبا 3ماه با تردمیل کار میکنم 4یا 5 بار در هفته با سرعت 6تا7 روزی 30 دقیقه ولی اصلا وزن کم نکردم رژیم غذایی هم رعایت میکنم ب نظرتون چ کار باید کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohaddese
۱۶:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
من دوماهه استفاده میکنم البته بارژیم غذایی صبح یکساعت وعصرم یکساعت توی دوماه بیست کیلو کم کردم عالیه تردمیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۵
ممنون