اصلاح سبک زندگی یکی از روش هایی است که کیفیت زندگی را افزایش می دهد برای داشتن عمر طولانی و زندگی شاد توجه به این نکات ضروری است.

میترا زراتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سلول های بدن به ویژه سلول ‌های مغزی باید مواد غذایی و مواد مغذی مانند گلوکز یا قند به طور مستمر در اختیارشان قرار گیرد و کلیه بافت ها برای اینکه خود را ترمیم کنند نیازمند مواد مغذی لازم هستند باید در زمان های مشخص این مواد مغذی وارد بدن شود.

وی ادامه داد: مغذی ها در بدن ما ذخیره دارند اما درشت مغذی ها مانند کربوهیدارت ها که در نان و برنج، پروتئین ها که در گوشت و لبنیات و چربی ها که در همه چربی ها و روغن ها وجود دارند باید روزانه به بدن برسد.

دکتر زراتی در ادامه اظهار داشت: دریافت هر 3 وعده غذایی صبحانه ، ناهار و شام و همچنین 3 میان وعده در حجم کم برای دریافت درشت مغذی ها بسیار ضروری است و سلول های بدن همیشه غذا در دسته شان باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همچنین افزود: حتی در افرادی که چاق هستند وعده شام نباید حذف شود و باید یک وعده مفید و مختصر که همه گروه مواد غذایی را داشته باشد مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه در افرادی که صبحانه را از وعده غذایی خود حذف می کنند ثابت شده که بیشتر از دیگران چاق می شوند، تصریح کرد: صبحانه به هیچ عنوان در هیچ گروه سنی به ویژه در کودکان و خانم های باردار نباید حذف شود به دلیل اینکه در کودکان به خاطر کاهش تمرکز ویادگیری و در خانم های باردار باعث کاهش ضریب هوشی جنینشان می شود.

وی در پایان توصیه کرد: 3 وعده اصلی غذایی باید در زمان اصلی خود مصرف شوند و حتما در میان وعده ها به گروه میوه ها وسبزیجات اهمیت داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: غذا ، وعده ، گلوکز ، قند ، رژیم ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار