رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از سفر خود به کشور قطر خبر داد و گفت: دو کشور بر تشکيل کميته مبادله اطلاعات در جهت مبارزه هماهنگ با مواد مخدر در منطقه توافق کردند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار «علي مويدي» در تشريح سفرش به کشور قطر گفت: فضاي ديپلماسي جديدي از چند سال پيش با تدبير فرمانده نيروي انتظامي سردار دکتر «احمدي مقدم» در پليس جمهوري اسلامي ايران در جهت همکاري با پليس کشورهاي منطقه آغاز شد که بازتاب اين ديپلماسي به تعامل هرچه بيشتر پليس ايران با کشورهاي منطقه انجاميد.  
 
وي با اشاره به اينکه، اين سفر به درخواست رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور قطر انجام شد گفت: برگزاري نشست دوجانبه با رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر قطر سرتيپ «الکواري» و مرکز هماهنگي مبارزه با مواد مخدر کشورهاي حوزه خليج فارس که در قطر مستقر هستند همچنين ديدار با رئيس زندان قطر و تعدادي از هموطناني که در اين زندان به سر مي برند، طي اين سفر خبر داد.  
 
سردارمويدي يادآور شد: 70 تن از هموطنان ما به دليل ارتکاب جرائم مختلف از جمله مواد مخدر در زندان اين کشور در حال گذراندن دوره محکوميت خود هستند بنابراين در اين ديدار به مسئولان اين کشور پيشنهاد شد تا تعدادي از مجرمان باقي مانده دوران محکوميت خود را در زندان هاي ايران سپري کنند که قرار شد اين موضو ع بررسي و نتيجه آن به ما اعلام شود.  
 
وي همچنين از برگزاري نشست با مسئولان بخش درماني مواد مخدر کشور قطر خبر داد و افزود: از کمپ محل نگهداري ترک معتادان بازديد شد و با پروتکل ها و روش هاي درمان اين مراکز نيز آشنا شديم.  
 
اين مقام انتظامي يادآور شد: از آنجا که جمهوري اسلامي ايران از تجارب مفيدي در مقابله، درمان و پيشگيري از مواد مخدر در منطقه برخوردار است، هماهنگ شد تا افسران پليس اين کشور به منظور استفاده از اين تجارب، از مراکز آموزشي پليس ايران استفاده کنند.  
 
وي مصوبات ديگر اين سفر را تشکيل کميته تبادل اطلاعات در راستاي افزايش همکاري در مبارزه با مواد مخدر در دريا، چگونگي تبادل افسران رابط مقيم دو کشور، تعيين افسران تماس مسئول و تبادل اطلاعات از سوي دو کشور و چگونگي استفاده از مراکز آموزشي سگ هاي مواد ياب در ايران برشمرد.  
 
سردار مويدي تصريح کرد: در چند سال گذشته ارتباط پليس ايران با پليس کشورهاي منطقه به خصوص امارات و عمان بسيار مناسب است و به زودي افسران رابط ما به کشورهاي فوق اعزام مي شوند.  
 
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص نوع مواد مخدر مصرفي در کشور قطر گفت: قطر در مسير ترانزيت مسافر به کشور دبي قرار گرفته است بنابراين اين کشور نيز از تهديد مواد مخدر صنعتي و سنتي در امان نيست، بيشترين مواد مخدر مصرفي در اين کشور حشيش و مواد مخدر صنعتي مي باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار