دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت گفت: علما دژ مستکم اسلام و نگهبان دین مردم هستند و برای حفظ و حراست دین مردم تلاش می کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت روز چهارشنبه در همایش نکوداشت آیت العلظمی ˈحائری سمنانیˈ در دانشگاه سمنان افزود: علما از دین مردم مرزبانی می کنند و این جایگاه ارزشمندی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری با بیان خاطراتی از علامه سمنانی گفت: علامه حائری سمنانی شخصیتی ذی فنون و در بسیاری از مسایل صاحب نظر بود.
وی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیتهای بزرگ دینی و اسلامی از جمله علامه حائری سمنانی به نسل جوان و دانشجویان تاکید کرد: علامه سمنان در دو جبهه داخل و خارج مبارزه کرد.
اختری مبارزه با رضا خان قلدر به خاطر مساله کشف حجاب را از مبارزات داخلی و مبارزه با وهابی گری و تکفیری ها و به ویژه خاندان آل سعود که بزرگترین حامی تکفیری ها هستند را از مبارزات خارجی آیت العظمی حائری سمنان برشمرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت با اشاره به فعالیت آتاتورک در ترکیه و رضا خان در ایران گفت: فعالیت های آتاتورک در ترکیه به نتیجه رسید اما در ایران به دلیل فعالیت های علما و نیز برگزاری عزاداریهای حسینی فعالیت های رضاخان به نتیجه نرسید و شکست خورد.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز در این همایش به نقش و جایگاه علما و به ویژه علامه سمنانی اشاره کرد و گفت: علامه حائری سمنانی در دو دوره مورد غضب رژیم های گذشته قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدرضا اکرمیˈ گفت: این علامه وارسته به خاطر برپایی مجالس عزاداری حسینی و نیز مبارزه با کشف حجاب رضاخانی مورد غضب قرار گرفت اما به مبارزات خود ادامه داد.
وی با اشاره به اینکه علامه سمنانی در کربلا به دنیا آمد و در سمنان دارفانی را وداع کرد ، گفت: این شخصیت دینی و علمی یک سوم عمر گرانبهای خود را در سمنان سپری کرد و آثار ارزشمندی نیز برجا گذاشت.
رییس انجمن حکمت و فلسفه و نیز ˈمطهره علامهˈ دختر مرحوم آیت الله حائری سمنانی نیز در این همایش با بیان جایگاه علمی، مذهبی و فقهی این روحانی جلیل القدر، گوشه هایی از درجات علمی، ادبی و فلسفی وی تبیین کردند.
در این همایش که جمعی از اندیشمندان، صاحبنظران و مسوولان دانشگاهی، اجرایی و ... حضور داشتند جایگاه و مراتب علمی این علامه فرزانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.