علي باقرزاده در نشست مشترك با رئيس مركزاطلاع رساني وروابط عمومي ، خواستار برخورداري سوادآموزي از ظرفيتهاي اطلاع رساني شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش وپرورش، در راستاي اجرايي نمودن رهنمودهاي وزير آموزش و پرورش در نشست صميمي  با كاركنان حوزه ستادي سازمان نهضت سواد آموزي، اين نشست تخصصي با مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت در روز يكشنبه 15ديماه دردفتراين مركز برگزار شد .

علي باقرزاده گفت: موضع گيري هايي كه دكتر فاني  در باره سواد آموزي اتخاذ كرده اند بيشتر  از 6 سال پيش است و از استحكام و روشني كاملي برخودار است.

رئيس سازمان نهضت سواد آموزي با بيان اين نكته كه مسئله اصلي سواد آموزي عدم وجود تقاضا در جامعه هدف است گفت : تلاشهاي زيادي از سوي نظام ،دولت و مجلس شده است ولي مردم داوطلب حضور  نيستند، معلمان آمادگي مشاركت ندارند و علي رغم بخشنامه هاي متعدد نيازمند يك برنامه فرهنگ سازي است .

وي با اشاره به توان و ظرفيت بالاي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت، در مهندسي و هدايت افكار عمومي به سواد آموزي وايجاد اجماع عمومي در معاونت ها و مديران حوزه ستادي و استان ها، خواستار استفاده بهينه از قابليت ها وظرفيت هاي اين مركز شد.

 رئيس سازمان نهضت سواد آموزي در پايان سخنان خود خواسته و انتظارات خود از مركز در توجه به اخبار ، تحليل و انعكاس نقدها و نقطه نظرات سواد آموزي در پورتال و نشريه نگاه ومشاركت بيشتر مديران روابط عمومي ادارات كل استان ها در امرسواد آموزي شد و راهكارهاي اجرايي در اين خصوص ارايه داد.

روابط عمومي كمك به ترويج سوادآموزي را تكليف قانوني وشرعي خود مي داند

 در ادامه جلسه عليرضا جدايي رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي نيز با اشاره به اسناد بالادستي  از جمله فرمان حضرت امام رحمه الله عليه ، نامه ها و فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  و تاكيدات وزيرآموزش وپرورش  اظهار داشت : براي ما تكليف قانوني و شرعي وجود دارد كه به سواد آموزي توجه كنيم و بي تفاوت نباشيم .

وي با برشمردن حيطه فعاليت مركز در سه بخش تبليغ، اطلاع رساني و فرهنگ سازي، اظهار كرد: جنس سواد آموزي براي ترغيب مخاطب و تشويق آن به ادامه فعاليت سواد آموزي از جنس فرهنگ سازي است و در درجه بعد اطلاع رساني است .

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي  با تاكيد بر اينكه براي مجموع آموزش و پرورش  درست نيست كه بالاترين مقام سياسي ،مذهبي ، اجتماعي و فرهنگي كشور يعني شخص مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از وجود بي سواد در كشور گلايه مند باشند و اين خوب نيست كه والدين دانش آموز بي سواد باشد. آمادگي مركز را براي مشاركت و همراهي بيشتر با سازمان نهضت سواد آموزي اعلام كردند.


انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، مشارکت ، سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار