یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شکست گروه‌های تروریستی داعش،القاعده و جبهه النصره در سوریه و همچنین پیشروی‌های ارتش این کشور در مناطق مختلف سوریه این گروه‌های تروریستی را به سمت عراق سوق داد.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر عراق، گفت: با توجه به شکست گروه‌های تروریستی داعش،القاعده و جبهه النصره در سوریه و همچنین پیشروی‌های ارتش این کشور در مناطق مختلف سوریه این گروه‌های تروریستی را به سمت عراق سوق داد.

وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی داعش و القاعده اکنون پایگاه‌های نظامی خود را به منطقه الانبار که اغلب سنی‌نشین است منتقل کرده‌اند و از سوی دیگر به اشغال بخش‌هایی از شهر فلوجه نیز اقدام کرده‌اند.



این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به ضرب‌الاجل "نوری‌مالکی"  برای خروج گروه‌های تروریستی از خاک عراق، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتش عراق در صدد سرکوب اقدامات ضدانسانی و تروریستی گروه‌های تروریستی است، چراکه تمامی ناامنی‌های اخیر در عراق ناشی از حضور القاعده و داعش در این کشور است از این رو  دولت عراق در تلاش است تا از طریق سرکوب این گروه‌های تروریستی امنیت این کشور را تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار