نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ اعتمادی به انگلیسی‌ها نداریم چرا که آنها در تاریخ این کشور سابقه بد و عملکرد بسیار وقیحانه‌ای داشتند.

منصور حقیقت‌‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ایران هر چند بر اساس رسم دیپلماتیک انجام شده اما ما از دولت انتظار داریم که مراقب حیله‌گری‌های انگلیس باشد تا مبادا آنها بخواهند بار دیگر در حق این ملت جفا کرده و ظلمی را روا دارند.

وی گفت: گمان نمی‌کنم که این مذاکرات جز بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی برای جک استرا و هم حزبی‌هایش نتیجه دیگری داشته باشد و قطعاً‌ این دیدارها ثابت خواهد کرد که ملت ایران از چه عیار صداقتی برخوردار است و غربی‌ها نیز چرا اینگونه بر طبل کارهای بیهوده‌ می‌کوبند تا شاید از طریق فشارها و تهدیدها بخواهند باجی را از ما بگیرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی کارنامه انگلیسی را در قبال ایران کارنامه سیاه و ننگین و پر از حیله‌گری توصیف کرد و افزود: همانگونه که وزیر امور خارجه در دیدارهای خود اعلام کرد ما قرار نیست به هیچ کشوری اعم از آمریکا و اروپا در برابر زیاده‌خواهانشان باجی بدهیم بلکه ما همچنان معتقدیم سایه اعتماد و ارتباط متقابل باید بر سر مذاکرات ایران با 1+ 5 حاکم باشد.

حقیقت‌پور در ادامه تصریح کرد: انگلیس حامل هر پیامی از طرف آمریکا و غرب باشد باید این اصل را بداند که ملت ایران دیگر ملت 35 سال پیش نیست که به واسطه حاکمان بی‌لیاقت خود بخواهد به آمریکا و انگلیس باجی بدهد و یا آنها بخواهند زمینه برخی اقدامات کودتاها و تحریم‌ها، تهدیدهای بی‌شمار را دامن بزنند چرا که ملت ایران امروز به نقطه‌ای از عزت و سربلندی رسیده است که در برابر تمام فزون‌خواهی آنها ایستاده است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، اعتماد ، به ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.