کارشناس مسوول پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بیش از 70 درصد سطح زیر کشت پنبه استان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان کیوان بنی اسدیˈ با اشاره به اینکه برداشت پنبه که از اواخر مهر آغاز شده است وتا بهمن ماه پایان می یابد، اظهار کرد: پنبه گیاهی است که چندچین برداشت می شود و هم اکنون در مناطق آران و بیدگل و کاشان چین دوم و در شرق شهرستان اصفهان برداشت با غوزه در حال اجراست.
وی افزود: سطح زیر کشت امسال برای این محصول حدود سه هزار هکتار بوده و تاکنون برداشت در دو هزار هکتار پایان یافته و از این میزان بیش از چهار هزار تن وش پنبه جمع آوری شده است.
کارشناس مسوول پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: پنبه های استحصال شده برای تصفیه و تبدیل به پنبه محلوج به سه کارخانه پنبه پاک کنی فعال استان حمل می شود.
بنی اسدی متوسط عملکرد پنبه اصفهان راسه هزار کیلو در هکتار اعلام کردوگفت: در سال زراعی جاری با وجود استفاده از بذر باکیفیت و مرغوب،ولی خشکسالی و تنش گرمایی در تیرماه باعث افزایش رشد رویشی پنبه و کاهش رشد زایشی و در نتیجه پایین آمدن عملکرد شده است.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان اصفهان برای کشت پنبه امسال بیش از 70 تن بذر گواهی شده یارانه ای و از این میزان 10 تن بذر بدون کرک برای کاشت مکانیزه در اختیار بهره برداران قرار داد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود مجموع محصول پنبه امسال استان به هفت هزار تن برسد گفت: وش پنبه امسال از هر کیلوگرم دوهزار و 800 تومان تا دوهزار و 650 تومان توسط کارخانه ها خریداری شده و قیمت پنبه ورزنه بدلیل برداشت با غوزه به هر کیلوگرم یکهزار و 650 تومان رسیده است.
بنی اسدی با اشاره به افزایش قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال آینده توسط وزارت جهاد کشاورزی افزود: سال آینده قیمت خرید وش پنبه مرغوب به دو هزار و 200 تومان افزایش خواهدیافت./س

برچسب ها: اصفهان ، بیمه ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.