همايش بزرگداشت علامه شيخ محمد صالح حائري مازندراني معروف به علامه سمناني با قرائت پیام دکتر روحانی رییس جمهور و از شاگردان این عالم وارسته در دانشگاه سمنان آغاز شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، حسن روحانی  در این پیام ، علامه حائری سمنانی را محققی حکیم و فقیهی وارسته دانست و گفت: این عالم ربانی دارای احاطه علمی کم نظیر بر مباحث اسلامی و برخوردار از حافظه ای بسیار قوی و ذوقی سلیم بود.
ویژگی بازر علامه سمنانی در میان همه فضائل و سجایای او عشق و علاقه و ارادت وی به اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) بود.
رییس جمهوری با اشاره به دیگر سجایای این عالم وارسته می افزاید: علاوه بر این توجه فوق العاده وی به معنویت ، خودسازی او را از مال اندوزی و جاه طلبی برحذر داشت در عین حال ک بسیار سخاوتمند و بخشنده بود و به محرومان توجه ویژه ای داشت و در خدمت به مردم و حل مشکلات تنگ دستان سعی وافری نمود.
روحانی ادامه داد: بدون شک علامه سمنانی دارای شهامت و شجاعت مثال زدنی بود که با تاسی به سیره ائمه اطهار ( ع ) در سخت ترین دوران از اسلام و مکتب تشییع دفاع کرد و با دشمنان دین به ستیز و مبارزه برمی خواست.
رییس جمهوری تاکید کرد : این عالم وارسته همزمان در دو سنگر جهاد علمی و مبارزه با دشمنان اسلام تلاش می کرد و با قلم و حضور فعال خود در جریانات سیاسی و اجتماعی از ارزش های دینی و تشییع دفاع می کرد.
وی افزود : علامه سمنانی عمر گرانبهای خود را در مطالعه و تحقیق و تدریس و تالیف سپری کرد و نتیجه این کار آثار فراوانی است که همگی حاکی از ژرف نگری ، احساس تعهد و مسوولیت وعمق دانش و بینش عمیق ایشان داشت.
رییس جمهوری در ادامه این پیام گفت: آثاری که در حد خود از گرانقدرترین مکتوبات علمی و معنوی بوده و از دقایق نکات و اسرار علوم عقلی و الهی پرده برداشته و به رفع مشکلات و حل معضلات اهتمام کرده است.
روحانی شمار آثار و رسائل علامه سمنانی را 300 مجلد در حوزه های فقه ، اصول فقه ، تفسیر ، منطقه ، فلسفه و ادبیات برشمرد و افزود : در وصیت نامه علامه سمنانی امده است کتابخانه شخصی وی که شامل 941 عنوان نادر بوده در سال 1351 به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد که بر همه جویندگان علم و دانش و معرفت فرض است که با شناخت و تجلیل از این عالم جلیل القدر خدمات وی را ارج نهند.
همايش بزرگداشت علامه شيخ محمد صالح حائري مازندراني معروف به علامه سمناني ف با حضور اختری رييس مجمع جهاني اهل بيت و اکرمی نماینده پیشین مردم تهران در مجلس و ريس شوراي فرهنگي رياست جمهوري در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.