روزنامه هاآرتص چاپ اسرائيل فاش كرد كه جان كري از برخي سران عرب خواسته تا كمك كنند فلسطين ، اسرائيل را به عنوان دولتي يهودي به رسميت بشناسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري "ملحق" ، روزنامه عبري زبان هاآرتص چاپ اسرائيل در خبري فاش كرد كه وزير خارجه آمريكا "جان كري" از رهبران اردن و عربستان سعودي درخواست كرده تا كمك كنند همچنانكه نخست وزير اسرائيل خواسته فلسطين ، اسرائيل را به عنوان "دولت يهودي" به رسميت بشناسد.

اين روزنامه در شماره امروز خود چهارشنبه، از مسؤولي كه او را مسؤولي ارشد ناميده مي‌نويسد : جان كري طي چند روز ديگر با برخي وزراي خارجه اتحاديه عرب در پاريس ديدار خواهد كرد و انتظار دارد تا در اين مورد به او جوابي مثبت دهند.

اين روزنامه به موضع كري در خصوص اعتراف به يهودي بودن دولت اشاره كرده و تلاش كري را در وارد ساختن اين مسأله در ضمن توافق بين اسرائيل و فلسطين در ضمن توافق ستوده است ، چراكه به نظر اين روزنامه، بدون اعتراف فلسطين به ‌اين مسأله، رسيدن به امتيازهايي از جانب نتانياهو در خصوص مرزهاي 1967 دشوار است.

اين روزنامه اشاره كرده است كه رئيس جمهور فلسطين محمود عباس آوردن اين مسأله را در چهارچوب توافق رد نموده است.

اين روزنامه نوشته است : كري از پادشاه اردن و سعودي خواسته است كه به محمود عباس رئيس جمهور تشكيلات خودگردان فلسطين فشار آورند تا يهودي بودن دولت و حمايتش از آن را بپذيرد ، ويا حداقل سعي در شكست چنين طرحي نكند.

در همين رابطه وزير اقتصاد اسرائيل نفتالي بنت ديروز هشدارداده بود كه با كلمات بازي نكنند و گفته بود : هر توافقي بر مبناي مرزهاي 1967 نتيجه‌اش تقسيم قدس و تسليم كردن مسجدالأقصي و جبل زيتون به اعراب است ، و اين چيزي است كه مخالف تاريخ يهود است واگر اين چنين توافقي شكل بگيرد، حزب او حكومت را ترك خواهند كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار