مربی طرح صالحین بافق گفت: طرح حجاب وعفاف که هم‌اکنون به صورت چهره به چهره همزمان با سراسر کشور در بافق توسط بسیجیان در حال اجراست، سبب ثبات حجاب و عفاف در جامعه می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بتول شاهپورزاده، بالا بردن کیفیت و افزایش بینش دینی و اسلامی را در امر حجاب وعفاف و ثبات و پایداری این طرح مهم عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح در بلندمدت نیاز به آموزش دارد.

وی با اشاره به فعالیت خود از سال 88 در حلقه‌های صالحین بیان کرد: اجرای طرح حجاب و عفاف به صورت چهره به چهره، عامل مهم در  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

شاهپورزاده، نظارت غیرمستقیم مربی، داشتن معیارهای سنجش، ثبت تغییرات متربی و سیاست تشویق در تغییرات مثبت را از مراحل مهم این طرح دانست و افزود: داشتن فضای با ایمان و پرشور و نشاط از اهداف برگزاری حلقه‌های زیر پوشش است.

این دبیر آموزش و پرورش، تجریه آموخته شده خود در  پایگاه سکینه و داشتن متربیان در این پایگاه و حلقه‌های صالحین مدارس را مهم عنوان کرد و بیان داشت: آشنایی با روحیات افراد مختلف و پیگیری و خواستن پروژه‌های تحقیقی مربوط به این امر نیز یاری‌رسان مرتبیان است.

این مربی به اهمیت دادن به زن در خانواده و جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بروز رفتارهای غلط در بعضی افراد، نتیجه برخورد غلط فرهنگی و نداشتن بینش امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: برای داشتن جامعه اسلامی و مصون بودن این جامعه، داشتن حجاب و عفاف امری ضروری و لازم است.

شاهپورزاده، اولویت قرار دادن حجاب وعفاف را در مرتبیان برای مربی حلقه مهم عنوان کرد و افزود: الگوسازی، ارائه مدل‌های مناسب و متنوع و ایجاد رقابت سالم در زمینه بین افراد از راه کارهای مهمی بوده است که  به طور غیر مستقیم در حلقه‌های زیر پوشش خود انجام داده است.

وی با اشاره به اصالت حجاب وعفاف در ایران حتی قبل از ظهور اسلام، بیان کرد: احیای این سنت حسنه با کارهای فرهنگی مستمر، نیاز به مشارکت جدی و توجه مادی و معنوی همه نهادها در جامعه دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یزد ، عفاف ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.