معاون توسعه خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: پایین بودن توان مالی مهم‌ترین عامل ضعف تجار فرش در این استان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مهرداد داوود‌زاده ، تاکید کرد: اگر توان مالی این افراد افزایش یابد، بی‌شک تولید و صادرات این کالای ارزشمند رونق خواهد گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر فرآیند صادرات فرش هنوز به صورت قدیمی در این استان انجام می‌شود، یعنی بازرگانان به تجار تهرانی و تبریزی فرش را می‌فروشند، سپس این کالا توسط آن‌ها از کشور خارج می‌شود.

داوود‌زاده تصریح کرد: این در حالیست که مدت زیادی است که خراسان شمالی استان شده و این افراد می‌توانند با بازاریابی مناسب خود امر صادرات به کشورهای خارجی را انجام دهند.

وی ادامه داد: این سازمان می‌تواند به افرادی که تمایل به صادرات فرش در داخل استان دارند، کمک کند تا با حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی، اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور و مذاکره با هیات‌های تجاری که به داخل این استان می‌آیند، بازارهای هدف خود را پیدا کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: به علت اینکه بازاریابی در خصوص فرش ضعیف است، صادرکنندگان نیز در این خصوص ضعیف عمل می‌کنند.

وی توضیح داد: از سوی دیگر به علت اینکه توان مالی تولیدکنندگان فرش در استان بسیار ضعیف است، فرش‌های تولیدی که هنوز از بالای دار پایین نیامده‌اند، توسط تجار دیگر استان‌ها خریداری می‌شوند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: خراسان ، فرش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.