رییس دانشگاه ایلام از رایزنی برای پذیرش دانشجو و بین المللی شدن این دانشگاه با استاندار و رییس دانشگاه استان واسط عراق خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام ؛  طاهر علی محمدی با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست های این مرکز جذب دانشجوی خارجی است و تحقق این موضوع باعث توسعه آموزش عالی در استان می شود.
وی بیان کرد: دانشگاه ایلام اکنون با داشتن 15 عضو هیات علمی با رتبه دانشیاری، 13 رشته مختلف در مقطع دکترا با 94 دانشجو و 31 رشته کارشناسی ارشد با یک هزار و 200 دانشجو و 19 رشته آموزش محور جایگاه خوبی در کشور دارد.
رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: جذب اعضای هیات علمی جدید ، بورسیه دانشجویان مقطع دکترا و اخذ مجوز برای برگزاری آزمون اختصاصی جذب دانشجویان جدید از برنامه های دانشگاه به منظور کیفی سازی فعالیت هاست.
علی محمدی با تاکید بر اینکه 80 درصد بورسیه های مقطع دکترا بومی استان ایلام هستند گفت: اخذ  مجوز رشته های دکترا و کارشناسی ارشد کمک شایانی به کیفی سازی دانشگاه ایلام در ارائه مقاله های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی کرده است.
رییس دانشگاه ایلام بیان کرد: شمار اعضای هیات علمی فعال این مرکز با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر و استفاده از نیروهای متخصص در سه سال گذشته به 179 نفر افزایش یافته است.
رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: این مرکز آموزشی تنها دانشگاه دارای دانشکده نفت و گاز در منطقه غرب و جنوب غرب کشور است که برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود نیازمند توجه ویژه مسوولان کشور و به ویژه وزارت نفت است.
علی محمدی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه نفت و گاز و هم افزایی مدیران این وزارتخانه مرحله دوم دانشکده نفت و گاز در این دانشگاه بزودی راه اندازی شود.
وی یادآور شد: دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده در رشته های مختلف است و اکنون شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند./س
 
 
 
 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.