طی دو روز گذشته بیشترین میزان بارش‌ها با 19 میلی‌متر مربوط به خمین بوده است و اراک نیز 12.8 میلی‌متر بارش برف داشته است.

سرپرست واحد پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با اشاره به اینکه شازند و خنداب با 11 میلی‌متر بارش برف طی این مدت در زمره شهرستان‌های با بارش بالا قرار دارند، افزود: کمترین میزان بارش در آشتیان با 0.8 میلی‌متر گزارش شده است.

مرادی در خصوص وضعیت بارش سالانه استان که از پاییز امسال تا پاییز بعد به عنوان سال زراعی محاسبه می‌شود گفت: آمارهای ثبت شده بارش‌ها تا امروز حاکی از آن است که میانگین بارش استان در این مدت 123.8 میلی‌متر بوده است. همچنیندر مقایسه با متوسط بلندمدت انتظار96.8 میلی‌متر بارش می‌رفتکه خوشبختانه شاهد رشد 28 درصدی در میزان بارش‌های استان بوده‌ایم.

وی بیشترین رشد بارش‌های امسال را با 159 میلی‌متر مربوط به خمین عنوانو اضافه کرد: متوسط بلندمدت بارش در این شهرستان100.9 میلی‌متر بوده است اما، امسال با رشد58 درصدیبارش در این شهرستان روبروبوده‌ایم ومحلات نیز با 77 میلی‌متر بارش کمترین حجم بارش‌ها را داشته است.

سرپرست واحد پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: بیشترین بارش‌ها با 199 میلی‌متر و14 درصد رشد، از شازند گزارش شده است.

مرادی در خصوص وضعیت بارش‌ها در اراک در سال زراعی جاری گفت: حجم بارش‌ها در اراک 122 میلی‌متر بوده است که نسبت به متوسط بلندمدت که باید 103.8 میلی‌متر بارش صورت می‌گرفت، 17.6 درصد رشد داشته است./س
/
برچسب ها: بارش ، باران ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.