مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: صادرات شکر به خارج از کشور ممنوع است مگر در شرایط خاص اما برای کشورهای عراق و سوریه آزاد است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  ˈنسیم صادقیˈ در خصوص فعالیت ها و تولیدات این واحد عظیم اقتصادی و مساله صادرات شکر، این محصول راهبردی که همچنان کشور برای تامین نیاز موجود ناگزیر از واردات آن است اشاره کرد و افزود: صادرات شکر با توجه به تفاوت ارز به صرفه است اما هنوز به سمت آن نرفتیم ضمن اینکه ممنوعیت هایی وجود دارد.

وی گفت: دولت از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص صادرات شکر به سوریه و عراق درخواستی داشته و ما نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم که به دلایلی هنوز این کار عملی نشده است.

صادقی در عین حال به کاهش تولید شکر در کشور اشاره کرد و افزود: امسال کشاورزان سمت کشت چغندر قند نرفتند تولید شکر کم شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: زمستان امسال چهره سرد خود را نشان داد و این برای برداشت نیشکر خوب نیست.

صادقی گفت: شرایط آب و هوایی موجود و بارندگی ها برداشت نیشکر را با وقفه روبرو کرده است.

صادقی از تولیدات نوین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تولید شکر طعم دار اعم از وانیل، دارچین، لیمو مانی، زنجبیل و هل خبر داد و گفت: این واحد در موسسه تحقیقات شرکت فعال شده و به تولید رسیده اما تنها مساله دریافت مجوز از وزارت بهداشت است که اعلام کرده اند استاندارد آن در کشور وجود ندارد و باید نوشته شود.

وی در عین حال از مشارکت هندی ها برای تولید شکر قهوه ای در واحد میرزاکوچک خان به ظرفیت هفت هزار تن در سال خبر داد و افزود: بررسی ها و مذاکره با طرف هندی در این زمینه انجام و قرارداد هم بسته شده که تا مهر آینده به تولید خواهد رسید.

صادقی با اشاره به تولید شکر دارویی در واحد فارابی از واحدهای تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: سالانه به 15هزار تن از این محصول در کشور برای تولید دارو نیاز است که تا مهر سال آینده این کار در واحد مزبور عملی خواهد شد.

وی گفت: تولید پودر شکر هم از برنامه های در دست اجرای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در عین حال از ابراز علاقمندی سفیر بلژیک به منظور سفر به خوزستان و دیارد از واحدهای نیشکری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بلژیک علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت نیشکر است./س
برچسب ها: صادارت ، شکر ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه بهی
۱۱:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
آیا کشور سوریه استاندارد خاصی برای شکر سفید دارد؟
با تشکر