به منظور فراهم سازی زمینه های لازم جهت توسعه و بهره برداری از پتانسیل های گردشگری شهر بابل مسئولان این شهر با رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور در این دیدار گفت بابل از استعداد هاي فوق العاده گردشگري برخوردار است كه بايستي در اين زمينه با انجام مطالعات كارشناسي، سرمايه گذاري مناسبي انجام پذيرد.

دكتر نجفي افزود: مازندران از استانهاي برجسته گردشگري است كه بايد توجه ويژه اي به آن بشود و شهرستان بابل با وجود داشتن جنگل استعداد هاي مناسبي براي گردشگري دارد و سازمان گردشگری آمادگی حمايت از طرح هاي گردشگري را دارد .

شهردار بابل نیز در این دیدار که با حضور ناصري و نياز آذري نمايندگان مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار ويژه شهرستان بابل و رييس شوراي اسلامي شهربابل برگزار شد به تشریح ویژگی های تاریخی وگدشگری شهر بابل پرداخت و بیان داشت: شهر بابل از لحاظ جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی از موقعیت خوبی بهره مند بوده و از قدمت بسیار طولانی برخوردار است و آثار تاریخی بسیاری را از گذشته در خود دارد.

فرهاد عسکری به وضعيت پل تاريخي محمد حسن خان بابل اشاره كرد و گفت: براي اينكه ترافيك از پل محمد حسن خان بابل عبور پيدا نكند نياز به تملك زمين، احداث پل و... ميباشد كه براساس توافق قبلي مقرر شده بود كه يك سوم اعتبارات مورد نياز را سازمان ميراث فرهنگي، يك سوم استانداري مازندران و يك سوم ديگر را شهرداري بابل پرداخت نمايند كه متاسفانه باگذشت چندماه از مراسم كلنگ زني اين پروژه هنوز تعهدات انجام شده عملي نشده است و اين پروژه مهم راكد مانده است.

وی افزود: حفظ و مرمت سردرب دانشگاه علوم پزشکی و ساختمان برج دیده بانی، اصلاح و مرمت بافت محوطه مسجد جامع و همچنین بارگاه سعیدالعلما ، ساماندهی و انتقال بازار سنتی مسجدجامع به ساختمانی جدید الاحداث و جلوگیری از تخریب بناها و مرمت بناهای تاریخی درمحوطه حصیرفروشان پنجشنبه بازار و دهها مورد دیگر از اقدامات شهرداری بابل در جهت حفظ آثار تاریخی شهر بابل بوده است.

شايان ذكراست در پايان اين نشست مقرر شد تا سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور نسبت به بررسي موضوعات احداث پل جديد در كنار پل محمد حسن خان، سرمايه گذاري مناسب در پارك جنگلي طبيعت بابلكنار(بزچفت) و طرح گردشگري حاشيه بابلرود اقدام و بررسي نمايد/س

انتهای پیام ///

برچسب ها: بابل ، پتانسیل ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمعی از دانشجویان بزشکی بابل
۱۲:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
بابل شهر بهار نانج دارای مکانهای باستانی زیادی میباشد که ما نسلهای جوان هنوز تمایل داریم تا این اثار بجا مانده را با چشمان خود ببینیم خواندن کتاب کجا ودیدن واقعی این اثار تاریخی کجا نسلهای بعد ما نیز بیشتر تمایل به دیدن اثار دارن مااز مسئولین خواهشمندیم این اثار را تخریب نکنند درسته با ساختن فضای جدید شهر اباد تر میشود ولی بودن این اثار تاریخچه ی شهرمان را به وضوح نشان میدهد دربایان از مسئول محترم بابل اقای دهستانی کمال تشکر را داریم که در حفظ این اثار تلاش میکنند من الله التوفیق