کودکاني که به مهدکودک مي‌روند از استقلال بيشتر برخوردار بوده و در آداب و روابط اجتماعي موفق‌تر هستند.

روح‌انگيز لطيفي جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شرايط اجتماعي اشتغال والدين و فرهنگي شدن اين امر موجب شده تا بسياري از والدين تصميم بگيرند کودکان خود را به مهدکودک بسپارند.
 
وي ادامه داد: والدين مي‌بايست مهدکودکي را انتخاب نمايند تا ضمن نگهداري کودک در پرورش مهارتهاي او و آموزش آداب اجتماعي از تواناييهاي لازم برخوردار بوده و مربي مهد مي‌بايست مهربان، صبور، خوش‌ لباس و از سلامت روحي و رواني برخوردار باشد.
 
لطيفي با اشاره به اينکه کودکان نبايد به اجبار به مهد فرستاده شوند، افزود: اگر کودکي بيش از سه هفته نتوانست خود را محيط مهد کودک هماهنگ کند بهتر است والدين از فرستادن او اجتناب ورزند چراکه اين امر مي‌توان موجب افسردگي او شود.
 
وي تصريح کرد: کودکاني که به مهد مي‌روند از مدرسه نمي‌ترسند و داراي استقلال بيشتري نسبت به هم سن و سالهاي خود هستند همچنين آنها از نظر تکلم، روابط اجتماعي و آداب اجتماعي نظير اسلام کردن، مسواک زدن، جمع‌آوري و مرتب کردن وسايل و (انجام فعاليتهاي گروهي) موفق‌تر هستند.
 
لطيفي با تاکيد بر اينکه عده‌اي از والدين فکر مي‌کنند با فرستادن کودک به مهد موجب بيماري و يا بي‌ادبي او مي‌شوند، خاطرنشان کرد: اين تصور اشتباه است چراکه بيماري در کودکان تحمل آنها افزايش داده و روبه‌رو شدن آنها با حرفهاي زشت امري طبيعي است و به هر حال کودک بايد با محيط اجتماعي آشنا شود و اين پدر و مادر هستند که حدومرزها و بايد و نبايدها را براي کودک مشخص مي‌کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کودک ، فرزند ، ادب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.