همزمان با تعیین فرمانده جدید برای گردان‌های عبدالله عزام در طي چند روز آینده،‌ کارشناسان معتقدند که نیروهای این گروه‌ها ارتش لبنان را هدف حمله قرار دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری دیلی استار، اين پايگاه اينترنتي گزارش داد، پس از دستگیری و متعاقب آن فوت ماجد الماجد ،رهبر گردان‌های عبدالله عزام، پیش‌بینی می‌شود که این گروه رهبر جدید برای خود انتخاب کند. در همین حال کارشناسان نيز پیش بینی کردند که این گروه مواضع ارتش لبنان را هدف قرار دهند.

در همین رابطه یک کارشناس گفته است، "فرمانده‌هان این سازمان فکر می‌کنند که حسابی با ارتش لبنان دارند که باید آن را تسویه کنند."

این کارشناس ادامه داد که فرمانده‌هان این سازمان وابسته به القاعده، تصمیم خود را برای گرفتن انتقام از ارتش، بدون در نظر گرفتن اینکه الماجد به مرگ طبیعی فوت کرده است، گرفته‌اند.

الماجد با ملیت سعودی، روز شنبه پيش از اینکه بازرسان موفق به بازجویی از وی شوند، در یک بیمارستان نظامی در بیروت فوت کرد. مقامات لبنانی مدعی شدند که الماجد به مرگ طبیعی فوت کرد اما بسياري نيز معتقدند که وی به دلیل اطلاعات مهمی که داشت کشته شده است.

سفارت عربستان در لبنان با صدور بیانیه ای از مقامات وزارت خارجه اين كشور در خواست كرد بنابه در خواست برادر ماجد الماجد در عربستان، جسد وی  را به  مقامات سعودی تحویل بدهند.

گردان‌های عبدالله عزام مسئولیت 2 بمب‌گذاری انتحاری در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به عهده گرفته‌اند. بر اثر این بمب‌گذاري بیش از 20 نفر ، از جمله رایزن فرهنگی کشورمان، به شهادت رسیدند.

یک وب‌سایت وابسطه به گردان‌های عبدالله عزام اعلام کرد که ارتباط این گروه با یک تبعه سعودی دیگر كه عضو گردان‌های عبدالله عزام است قطع شده است. این در حالی است که مقامات لبنانی فقط دستگیری الماجد را خبر داده‌اند.

همچنين شیخ "عمر بکری" ،متخصص در امور گروه‌های اسلامگرا، نگفت که انتظار دارد که پس از تایید مرگ ماجد الماجد گردان های عبدالله عزام در ظرف3 روز آینده، جانشین پس از وي را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار