وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تسهیلات فعلی مسکن سهم اندکی را در افزایش قدرت خرید به مسکن داشته است بنابراین وظیفه دولت افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی در حاشیه نشست استانداران با وزیر کشور که صبح امروز(چهارشنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره مباحث مطرح شده در این نشست اظهار داشت: عمده‌ترین بحث در این نشست، نوسازی ناوگان‌ ریلی و جاده‌ای بود چرا که افزایش ظرفیت ناوگان‌ها به دوبرابر بسیار ضروری است.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه این برنامه را در هیئت وزیران مطرح و به رئیس‌جمهور نیز تقدیم کرده‌ام، اضافه کرد: بنده ارزیابی کاملی از وضعیت ناوگان‌ها ارائه کرده‌ام، ناوگان جاده‌ای هم در حوزه باری بسیار فرسوده است و وضعیت نامناسبی دارد، هم در حوزه اتوبوس‌ها و سواری‌های کرایه نیز وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.
 
آخوندی افزود: بخشی از سوانح جاده‌ای به ناوگان بر می‌گردد که بایستی مورد بازسازی قرار گرفته و جزئیات آن در آینده منتشر خواهد شد.  
 
وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با افزایش نرخ خدمات حمل و نقل مشکلی ایجاد نمی‌شود، بیان داشت: بنده به عنوان مسئول حمل و نقل کشور به رئیس‌جمهور گفتم که اگر هدفمندی یارانه‌ها، تغییر قیمت حامل‌های انرژی و نوسازی ناوگان را باهم ببینیم، در این صورت سوخت کمتری را مصرف کرده و این موضوع در قیمت تمام شده حمل و نقل کمترین اثر را خواهد داشت.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش وام مسکن چه تاثیری بر رکود وضعیت مسکن دارد، اضافه کرد: تسهیلات بانک مسکن از سال ۸۴ تغییر جدی نکرده و در این سال چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان تسهیلات با سپرده ادغام شده است.  
 
آخوندی با بیان اینکه قدرت خرید ۱۸ میلیون سال ۸۴- ۸۵ به نرخ امروز چیزی حدود ۹۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات مسکن سهم کمی را در افزایش قدرت خرید مسکن داشته، بنابراین وظیفه دولت این است که قدرت خرید متقاضیان را در بازار مسکن افزایش دهد؛ این اولین گامی است که برداشته‌ایم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، مسکن ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار